آشنایی با نحوه طراحی داخلی انواع فروشگاه

آیا کالاهای مهم در جایی قرار دارند که توجه مشتریان را به خود جلب کنند؟ مثالی از راه حل های ابتکاری که در فروشگاهها برای هدایت مشتریان به بخش محصولات کودک استفاده می شود، استفاده از نقش ردپای حیوانات روی زمین فروشگاه و در جهت راهنمایی آنها به بخشی از فروشگاه است که برای کودکان جذاب بوده و احتمال فروش را بالا می برد. ما در این مقاله از ویکی ساختمون اصول طراحی مغازهها و فروشگاهها را بیان کردیم. مغازه را مانند نمایشگاهی در نظر بگیرید که کالاها را به زیبایی و جذابیت هرچه تمامتر در معرض دید مشتریان قرار میدهد، بنابراین باید بیشترین خلاقیت را در دکوراسیون مغازه به کار برد. که در خصوص فضای تجارت و کسب و کار می نویسد، در پاسخ به پرسش “چطور فروش یک فروشگاه پوشاک را افزایش دهیم” (لینک مقاله در مجله) اولین راهکار از شش پیشنهاد ارائه شده از سوی متخصصان فروش و تجارت را، پرداختن به طراحی دکوراسیون فروشگاه ذکر می کنند و البته مورد دوم مستقیما به طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک باز می گردد. به خصوص که در فروشگاه های خوراکی و به ویژه شیرینی فروشی موضوع انتخاب خوراکی در کار است و باید شیرینی ها طوری نمایش داده شوند که اشتها برانگیز بوده و مشتری را به خرید تشویق نماید .

این روش به خصوص نزدیک تعطیلات و مناسبتهای خاص موثر واقع میشود؛ یعنی زمانی که اکثر مردم به دنبال خریدن هدیه و یا لوازم جدید برای خودشان هستند. همچنین لازم است در زمانی که افراد به پرو لباس مشغول هستند، فضایی برای نشستن همراهشان وجود داشته باشد. پیشنهاد میکنیم، با تغییر اصولی دکور مغازهتان در این روزها به کسب و کارتان رونق دهید. همچنین در مورد این موضوع صحبت می کنیم که اصلا رنگ دکور مغازه چه اهمیتی در جلب توجه مشتریان و کشاندن آنها به داخل مغازه دارد و چطور می توانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. در انتخاب تابلوی ورودی برای مغازه وسواس به خرج دهید. کار طراحی تابلوی ورودی مغازهتان را بهتر است به افراد ماهر بسپارید و در این انتخاب وسواس به خرج دهید؛ چراکه یکی از فاکتورهای مهم در جذب مشتری به سمت مغازهی شما خواهد بود. مثلا ممکن است رنگ برند شما زرد باشد و بخواهید از این رنگ بیشتر در ساخت دکوراسیون مغازه استفاده کنید یا ممکن است شما بخواهید از ترکیب رنگ مشکی و سفید در برند و دکور مغازه خودتان استفاده کنید. هزینه های خیلی زیادی سالانه بابت تغییر و ساخت دکوراسیون مغازه پرداخت می شود و این موضوع تاثیر خیلی زیادی در دیده شدن بیشتر و جلب توجه مشتریان دارد.

اگر صندوق را در قسمت راست مغازه نزدیک درب گذاشتهاید، آن را به سمت چپ منتقل کنید، بیشتر مشتریان در هنگام ورود به سمت راست تمایل دارند، بنابراین قسمت راست مغازه را با کالاهایی جذاب و زیبا دکور کنید تا متشریان برای ادامه بازدید انگیزه زیادی پیدا کنند. در این مقاله می خواهیم باهم در مورد رنگ دکور مغازه برای جذب مشتری صحبت کنیم و بگوییم که چه رنگ هایی مناسب تر هستند و می توانند در رفتار مشتریان برای خرید بیشتر از شما تاثیر زیادی بگذارند. آیا رنگ دکور با رنگ کف مغازه متناسب است؟ در طراحی دکوراسیون مغازه در استفاده از رنگ و نور زیادهروی نکنید، اغراق در رنگ و نور باعث شلوغی در فروشگاه میشود و توجه مشتری را از کالاها منحرف میسازد. با تست ها و آزمون و خطاهای زیادی که در علم روانشناسی رنگ ها و تاثیر آنها بر فروش شده است، مشخص شده که رنگ هایی هستند که می توانند تاثیر بیشتری روی رفتار مشتریان بگذارند و رنگ هایی هم هستند که باعث می شوند مشتری خرید نکند. مثلا در علم روانشناسی رنگ ها گفته می شود که رنگ قرمز انرژی بخش است و احتمالا می تواند تاثیر زیادی در افزایش تعداد خرید مشتریان شود.

رنگ های متالیک از جمله رنگ هایی هستند که می توانند دکوراسیون هر مکانی را متحول کنند و آن را خیره کننده سازند. خوب است در کنار این کار از ایده های دیگر هم استفاده کنیم. اگر می خواهید برای خودتان یک برند بسازید و در ذهن مشتریان ماندگار شوید، خیلی مهم است که رنگ سازمانی خودتان را انتخاب کنید و متناسب با آن دکور مغازه را بچینید. اگر مغازه کوچکی دارید، استفاده از آینه میتواند فضا را بزرگ جلوه دهد و روشنایی مغازه را چند برابر کند. چراغ های دیواری جدید شگفت انگیزند و درخشش فوق العاده ای به فضا می بخشند. پس صاحبان کسب و کار کوچک برای آنکه بتوانند با فروشگاه های بزرگ رقابت کنند باید در اجرای دکوراسیون و نحوه چیدمان محصولاتشان هوشمندانه عمل کنند. 2.2. سعی کنید برای هر قسمت لوازم آرایشی لوازم تستی (یا همان TESTER) داشته باشید تا مشتریان بتوانند محصولات شما را امتحان کنند و از میان آن ها انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید