آشنایی با نحوه طراحی داخلی انواع فروشگاه

نمایش لباس ها به نحوی که پیش از هرچیر یک پالت رنگی چشم نواز و متفاوت به چشم برسد، نه تنها یک ایده خاص و جذاب برای دکور مغازه پوشاک به شمار می رود، بلکه می تواند یک اکسسوری کاربردی برای انبار کردن تعداد زیادی از لباس ها به عنوان تزیین دیوار باشد. ویترین مغازه هم به همین شکل است زمانی که ویترین شیک و جذاب باشد مشتری مجاب میشود وارد مغازه شود و ناخودآگاه همین شیک بودن باعث میشود مشتری از مغازه خرید کند. این کار باعث ایجاد زیبایی بصری و هیجان میشود. یعنی از ایجاد شلوغی در محیط مغازه با اجناس و دکوریهای مختلف پرهیز شود. ما در این مقاله بیش از 50 نمونه مدل از بهترین انواع دکور مغازه خیلی کوچک را قرار داده ایم. همه ما پس از ورود به یک آرایشگاه لاکچری حس خوبی را دریافت می کنیم و حس می کنیم برای خودمان ارزش قائل شده ایم. ما در این مطلب جدیدترین، ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راهکار ها درباره دکور مغازه خیلی کوچک را برایتان جمع آوری کرده ایم. قرار گرفتن پارچه با یک ماهیت نرم و لطیف در کنار چوب که اگرچه سخت و محکم است اما جلوه ای از مهربانی و لطافت طبیعت را در خود نهفته دارد، یک راهکار عالی برای دیزاین فروشگاه شماست.

شاید تماشای دکور فروشگاه پوشاک زیر بیش از هرچیز برای شما گویای تعریف این ایده باشد. به عنوان مثال، تحقیقات نشان دادهاند که اگر فروشگاه شما یک درب مرکزی داشته باشد، 90 درصد مشتریان زمانی که به مغازه وارد میشوند، یا به سمت راست نگاه میکنند و یا به آن سمت میروند. علاوه بر این، اندازه فونت نوشتهها نباید کوچکتر از 30 باشد، چون در غیر این صورت مشتریانی که عینک میزنند و چشمان ضعیفی دارند، نمیتوانند به خوبی نوشتهها را بخوانند. رنگ ها یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار بر دکوراسیون داخلی مغازه می باشند. از بازگو کردن داستان برندتان و خلق تجارب عمیق خرید، تا ترکیب ویترینهای جالب توجه و علائم راهنمای ضروری، هنگامی که وارد جزئیات هر بخش می شویم، می بینیم که شیطان در جزئیات است. مهمترین آنها توجه به برطرف کردن نیازهای مشتریان است. ممکن است از قبل با مفهومی با عنوان اثر تماس از پشت که توسط متخصص رفتارشناسی مشتری، پاکو آندرهیل ابداع شده، آشنا باشید. اما مغازههای پوشاک ممکن است باکسهای بزرگتری را برای دکور نیاز داشته باشند.

ارائه کالا بنا به شرایط فرهنگی و نیاز مشتریان کاملا متفاوت است. نوع لباس ها و اکسسوری هایی که قرار است در این مکان برای فروش عرضه شود، قیمت تعیین شده، میزان لوکس یا متداول بودن کالا، فضایی که برای نمایش، ویترین، انبار کالا و پرو لباس در اختیار دارید، ساختار معماری فروشگاه و ده ها مورد کوچک و بزرگ دیگر، بایستی به دقت بررسی و در نهایت به یک طراحی ایده آل ختم شوند. با این کار متوجه میشوید که آیا هر کالا در جای مناسب خود قرار دارد؟ ﻧﻮرﭘﺮدازی ﭘﯿﺸﺨﻮان و ﻣﺤﻔﻈﻪ ﻫﺎ و ﻗﻔﺴﻪ ﻫﺎ؛اﯾﻦ ﻧﻮع ﻓﻀﺎﻫﺎ ﺑﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﮑﺎﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻧﻮرﭘﺮدازی 3تا 5 برابر احتیاج دارد. برای ویترین نکات مختلفی وجود دارد که هر صاحب مغازه و طراحی میتواند طبق سلیقه و کاربری مورد نیاز، از آن استفاده کند. هدف از مغازه، ارائه کالایی مناسب برای مشتریان است. روشن است که کالاهایی که از حشایه سود بالاتری برخوردارند باید بیشتر در این محل معرفی و در معرض دید قرار بگیرند. پیش از مطالعه این ایده ها، لازم است بدانید که تمام این راهکارها با توجه به سه مورد بیان شده بالا قابل اجرا هستند و پیش از تصمیم گیری در خصوص هر کدام از این ایده ها، بایستی با معیارهای سنجش سه گانه فوق به دقت تطبیق داده شوند.

لازم نیست همه قسمت مغازه و فروشگاه از یک الگو برای دکور پیروی کنند. با توجه به این عوامل ، می توان دریافت که عوامل زیبایی ظاهری و جذابیت و همچنین راحتی و شرایط مناسب برای برقراری ارتباطات اجتماعی در مراجعه به مغازه ها اهمیت دارند. ویترین یکی از مهم ترین قسمت های هر مغازه ای است که به جذب مشتری کمک زیادی می کند. مثلا برای مغازه کفش فروشی از جعبههای کوچکتری برای دکور دیوارها و ویترین استفاده میشود. برای برطرف شدن نیاز مشتریان، لازم است تا فضای مورد نیاز برای آنها در نظر گرفته شود. با صرف وقت میتوان بهترین انتخاب را در هر ابعادی که لازم باشد پیادهسازی کرد. انتخاب رنگ، نکته بسیار مهم برای جلب توجه مشتریان بیشتر به شمار میرود. نکته مهم دیگر اینکه اگر محصولات پر فروش در قسمتی که بیشتر دیده میشوند قرار بگیرند توجه بیشتری را به سمت مغازه جلب خواهند کرد. نکته مهمی که پیش از هر چیزی برای طراحی دکور مغازه وجود دارد، متراژ مغازه و همینطور کاربری مغازه است.

0 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با نحوه طراحی داخلی انواع فروشگاه;

دیدگاهتان را بنویسید