آشنایی با نحوه طراحی داخلی انواع فروشگاه

حتی برخی دکوراتورها توصیه می کنند جذابیت کالاها را از دیوار قدرت به سمت انتها افزایش دهید ولی همان دیوار قدرت به اندازه کافی جذاب باشد تا مشتری را نگه دارد. قفسه بندی کردن تا سقف و یا حتی آویز کردن قفسهها در سطوح مختلف سادهترین راه برای دستیابی به این امر است. این نورپردازی می تواند به صورت استفاده از نور مخفی هایی در ویترین و سقف با رنگ بندی مناسب با دکوراسیون داخلی فروشگاه باشد. همچنین در داخل این گروه ها نیز، جزئیات کوچک تر را در نظر گرفته و طبق آن ها دسته بندی را دقیق تر و منظم تر کنیم. البته که این فضا بسته به ابعاد مغازه، نوع پوشاک، سیاست های شما در خرید و فروش و همچنین امکانات جانبی دارد. طراحی این موارد بسته به مشاوره و تجربه طراح دکور مغازه پوشاک، نوع مشتریان، سطح لوکس بودن لباس ها و سایر موارد بستگی دارد. با انجام درست اینکار به راحتی می توانید دکوراسیونی لوکس و دنج را برای مشتریان ایجاد کنید. برای ایجاد حسی دنج و گرم در دکوراسیون مغازه بهتر است از مبلمان راحتی بهمراه کوسن ها و بالش های رنگارنگ استفاده کنید که بسیار بیشتر از صندلی ها و میزهای فلزی و سرد زیبایی و تاثیر گذاری دارند.

بی شک شما که در حال مطالعه این مطلب هستید بارها شاهد عدم رونق تجاری یک فروشگاه و به عبارتی ورشکستگی مالک آن بوده اید و بهتر است بدانید، در بسیاری از کسب و کارها ، نقش ویترین در جلب توجه یا ایجاد احساس بد در مشتری بسیار برجسته است. لذا دکوراسیون داخلی نقش شایانی در جذب مشتری بیشتر دارد. از این روز می توان گفت دکوراسیون موبایل فروشی، نقش و تاثیر بسیار زیادی در ماندگاری مشتریان و واکنش آنان در فروشگاه دارد و باید به آن توجه ویژه ای نمود.دکوراسیون موبایل فروشی شامل طراحی و ساخت محیط داخلی مغازه موبایل فروشی می باشد. این مورد در مورد فروشگاه های موبایل فروشی نیز صدق می کند. برای دیزاین داخلی سوپر مارکت بهتر است ابتدا با توجه به فضای مورد نظر خود، طرح اولیه ای از سوپر مارکت دلخواهتان را ترسیم کنید سپس به صورت مرحله به مرحله و اصولی به طراحی دکوراسیون سوپر مارکت بپردازید و هر کدام از کالاها و اجناس را در محلی مشخص و مناسب قرار دهید. یا در قسمت قاب و کیف موبایل، قاب های یک برند و مدل را در یک نگهدارنده، و قاب مدل های دیگر را در قسمت های دیگر قرار داد.

معمولا، در فروشگاه های موبایل فروشی، اجناس مختلفی از جمله تلفن های همراه، قطعات جانبی مثل هندزفری، شارژر، قاب های گوشی، کابل های مختلف، رم و فلش و غیره وجود دارد. برای مثال در قسمت تلفن های همراه، گوشی های اپل در ردیف اول، سامسونگ در ردیف بعدی و … دلیل این امر هم آن است که روز به روز مدل های پیشرفته تر از اجناس الکترونیکی به خصوص تلفن های همراه در بازار ارائه می شود و دارا بودن دکوراسیونی که بتوان به کمک آن این اجناس را به خوبی و به طور کامل به مشتریان نشان داد، باعث ماندگاری مشتریان و افزایش فروش در این گونه فروشگاه ها می شود. ویترین دکوراسیون موبایل فروشی باید به گونه ای باشد که تمام این اجناس، به خوبی در آن ها قرار گرفته و مشتریان بتوانند آن ها را به سادگی ببینند و از میان آن ها کالای مورد نظر خود را انتخاب کنند. مسیر مشتری به سمت خرید همان مسیر حرکت اوست: این مورد یکی از جملات معروفی است که برای طراحی دکوراسیون مغازه پوشاک زنانه و مردان بیان می شود. به عبارت دیگر منظور این جمله این است که هر چقدر مسیر حرکت مشتریان در داخل فروشگاه کوچک یا بزرگ شما جذابتر و حرفه ای تر طراحی شده باشد، احتمال خرید کردن مشتری هم بیشتر خواهد شد.

بخشی از دکوراسیون داخلی مغازه که محل قرار گیری سبزی ها و میوه هاست می تواند بیشتر از هر چیز دیگر نظر و توجه مشتری را به خود جلب کند. استفاده از عروسک های جذاب با اندازه ها بزرگ مانند لِگو ها و یا دیگر شخصیت های کارتونی معروف به جذابیت دکوراسیون مغازه کفش فروشی بچه گانه کمک می کند. به قسمت ورودی دکور مغازه پوشاک توجه کنید: به فضای نیم تا یک و نیم متر مربعی جلوی فروشگاه پوشاک خود توجه ویژه داشته باشید که در بین دکوراتورهای حرفه ای به Decompression Zone معروف است. اشتباهاتی که در هر مدل ویترین جلوی مغازه یا دیزاین داخلی فروشگاه ، می توانند هم پول و هزینه شما را به هدر بدهند و هم میزان فروش و بازدهی تجاری را کاهش دهند و خلاصه یک ضرر و زیان دوسویه عظیم هستند! محل قرار دادن کالاها در قفسه ها از اصلی ترین بخش های طراحی داخلی یک سوپر مارکت است.

دیدگاهتان را بنویسید