از نور به صورت بهینه استفاده کنید

رنگها فقط منحصر به کالاهای داخل ویترین نمیشوند بلکه رنگ سقف، دیوارها و کفپوش ویترین همگی طیف رنگی را میسازند که اگر درست و متعادل انتخاب شوند و ریتم و هارمونی مناسب را به بیننده القا کنند مطمئنا تاثیر مثبتی خواهند داشت. اینها همگی اشتباهات رایج در طراحی دکور و ویترین مغازهها هستند. یکی از اشتباهات رایج در طراحی ویترین این است که مسوولان فروش فکر میکنند که چون ویترین مغازه جنبه تبلیغاتی دارند و به نوعی یک تبلیغ رایگان و آسان است پس باید از تمامی اجناس موجود در فروشگاه حداقل یکی پشت ویترین قرار گیرد و یا سرتاسر شیشه مغازه باید به معرفی اجناس یا میزان تخفیفهای کالاها اختصاص یابد. و محیط مغازه بهتر است از یک متراژ مشخص مثلا تاسی متر کوچک تر نباشد. اگر بیشتر از پوشاک های طرح کلاسیک در مغازه استفاده می کنید بهتر است میزان شدت نور را زیاد قرار بدهید، اگر هم پوشاکی به سبک آنتیک در مغازه دارید نورپردازی مغازه باید متعادل و ولرم باشد.

مغازه موبایل فروشی باید با نورپردازی زیاد به یه جای بزرگ و دلباز تبدیل بشه، دکور این مغازه بهتره مدرن باشه. در طراحی دکوراسیون فروشگاه پلاسکو، بهدلیل ازدحام زیاد اجناس داخل فروشگاه، آنها در طبقههای مرتبط با هم چیدمان شدهاند و این شلوغ مشتری را با سردرگم نمیکند. در روزهای اسفند که خیابانها مملو از جمعیت است و مردم برای خریدهای عید به فروشگاهها رو میآورند، این ویترین و دکور مغازهها هستند که مردم را به سمت محصولات داخل مغازهها میکشانند پس برای جذب مشتری بیشتر دکوری جذاب برای فروشگاهتان انتخاب کنید. طراحی دکوراسیون مغازه کوچک لباس زنانه و ویترین بوتیک لباس مجلسی باید مطابق محصولات و کالاهای مغازه و همچنین علایق خانم ها باشد. مورد مهم بعدی که در رابطه با این اصل مهم به مشتریان توصیه می شود توجه به قفسه بندی و نحوه نمایش لباس هاست. شما باید به طبقه بندی و چیدمان کالای تان اهمیت دهید، مثلا نباید شلوار و لباس را با هم در یک قفسه و یک طبقه بگذارید، برای هر محصول مکان و قفسه و جای مشخصی را تعیین کنید تا هم به زیبایی و آراستگی فروشگاه کمک کند و اینکه مشتری دچار سردرگمی نشود.

الگوی داشتن یک ویترین مناسب و جذاب را میتوان با دیدن ویترین مغازهها و فروشگاههای برتر بدست آورد پس با تاپ ناز همراه باشید تا با هم نکته هایی را برای طراحی دکوراسیون ویترین مغازه ها را بررسی کنیم. هر چه ویترین مغازه جذاب تر و خاص تر باشد مشتری ها بیشتر به محصولاتی که ارائه می دهید تمرکز و توجه می کنند. یخچال های حاوی شیر و ماست در قسمت انتهایی قرار دارد و مشتری هر چقدر هم عجله داشته باشد باید این مسیر را طی کند و در این مسیر چشمش به کالای دیگر هم افتاده و خریداری می نماید . نکته دیگر در استفاده از نور و لامپهای رنگی است که تناسب آن با پسزمینه و سایر عناصر موجود در کور بسیار اهمیت دارد. اصل مهم و تاثیر گذار دیگر در دکوراسیون مغازه استفاده از ترکیب رنگی متناسب است. فراموش نکنید که استفاده از رنگها به تنهایی تاثیر عمیقی بر بازدیدکننده نخواهند داشت و بافت و الگوی به کار رفته در طراحی نیز به اندازه رنگ موثر است. رنگها بیش از هر چیزی در جذب یا دفع بازدیدکننده موثر هستند. در دنیای امروز صرف هزینه بدون برگشت سود،کار معقول و پسندیدهای نیست و صاحبان مشاغل خوب میدانند که داشتن ویترین جذابتر و منحصربهفردتر یعنی جلب و جذب مشتری بیشتر.هیچ چیز برای مشتریان آزاردهندهتر از ظاهر یکسان و یکنواخت مغازهها نیست فقط کافی است کمی خلاقیت و ابتکار نشان داد و از تغییر و تحول نترسید.

در دنیای دیجیتال امروز که وسایل و لوازم الکترونیکی، بر جهان پادشاهی می کنند، هر شخص نیاز به یک وسیله الکترونیکی دارد تا بتواند همسو با سایر افراد و دوستان خود، به زندگی دیجیتال بپردازد. آنچه متخصصان و کارشناسان طراحی دکوراسیون و ویترین توصیه میکنند استفاده از رنگها متنوع در بازه زمانی مشخص است که مانندترکیب رنگ های رنگین کمان در دکوراسیون داخلی یک به یک رخ مینمایند. به همین دلیل امروزه طراحی و دکوراسیون داخلی مغازه از اهمیت بالایی برخوردار است. این مسئله به ویژه در بین همصنفانی که در یک محدوده فعالیت میکنند بسیار حائز اهمیت است. یک طراح دکوراسیون فروشگاهی خوب همواره باید تعادل را در چیدمان محصولات رعایت کرده و یک فضای صمیمانه و راحت برای مشتری فراهم کند. این شلوغی و پر بودن لوازم دکوری و ویترین باعث میشود مشتری و بازدیدکننده بسیاری از کالاها را نادیده بگیرد در عوض گذاشتن چند نمونه لوکس و عالی از محصولات فروشگاه به مشتری امکان ارزیابی دقیق و دید سه بعدی کالا را میدهد و مطمئنا تاثیر بیشتری بر مشتریان خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید