اصول طراحی دکور مغازه + 20 تصویر جذاب از دکوراسیون مغازه – ویکی ساختمون

اگر به دنبال ترفندی برای خیره کردن چشم ها به مغازه خود هستید، این رنگ ها را حتما در نظر داشته باشید. نورپردازی مناسب سبب میشود که محصولات جذابتر و شیکتر به نظر برسند، انعکاس ملایم نور محیط را چشمنواز میسازد و کالاها را براق جلوه میدهد، بنابراین احساس خوشایندی در مشتریان به وجود میآورد، البته استفاده از نورهای خیره کننده در دکور مغازه رونق را از مغازه میگیرد زیرا کالاها دیگر مجالی برای خودنمایی پیدا نمیکنند. در طراحی دکوراسیون مغازه در استفاده از رنگ و نور زیادهروی نکنید، اغراق در رنگ و نور باعث شلوغی در فروشگاه میشود و توجه مشتری را از کالاها منحرف میسازد. می توانید پالت ها را برای هماهنگی با دکوراسیون محل مورد نظرتان رنگ کنید، اما رنگ طبیعی آن ها هم جذابیت خاصی دارد. اما اما شما می دانید که اکثر مشتریان در امریکای شمالی، بطور طبیعی به سمت راست می پیچند؛ بنابراین کار بعدی شما این است که علاوه بر این عمل، آنها به قدم زدن در داخل فروشگاه برای کسب حداکثر مواجهه با محصولات شما ادامه خواهند داد. به جای یک استند بزرگ زمینی برای خرده ریزها و وسایل کوچک، توصیه میشود، در زمینه یک نقاشی قدیمی که با یک قاب زینتی تزئین شده است، با بوم و پارچه کار کنید تا یک تختهی بسیار بزرگ برای آویزان کردن و قرار دادن محصولات کوچک داشته باشید.

اگر فروشگاه کفش یا لباس دارید، آینه های بزرگ یا قدی را انتخاب کنید. یک رنگ ویژه برای دکوراسیون مغازه خود انتخاب کنید تا تاثیر آن را در دکوراسیون ببینید. نور باید در رنگ مناسب و در فضاهای مناسب به کار رود تا تاکید کننده و جلب توجه کننده باشد. طراحی ویترین در دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و اگر شما تمایل دارید تعداد مشتریان تان افزایش پیدا کنند بهتر است در هنگام دیزاین مغازه لباس فروشیتان به ویترین مغازه توجه ویژه ای کنید. برای فروش اجناس ارزانقیمت و بهصورت انبوه به مخاطبان بیشتر، بهتر است از ویترینهای تا حدی سادهتر که اجناس بیشتری از مدل اجناس درون مغازه در آن چیده شده است استفاده کنید. در عین حال، یک مدل ویترین گرانقیمت از مجسمه های خاص که به نحو بی ارتباط و نامناسبی چیدمان شده اند، نه تنها هزینه های بسیاری به شما تحمیل می کند، بلکه ممکن است نمادی از بی سلیقگی و نازیبایی اجناس شما برای خریدار شود. در کل انجام دادن یه کار خاص و جالب توجه با هزینه خیلی کم هم امکان پذیره، فقط کافیه یکم ایدهپرداز باشیم و خلاقیت به خرج بدیم. در ضمن، بسته به نوع محصولی که می فروشید، همیشه روش و فضایی را مهیا کنید که مشتری بتواند در حد امکان از نزدیک با محصول در تماس بیشتر بوده و آن را تست کند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از کنار یک مغازه عبور کنید و دکور آن توجه شما را به خود جلب کند، و فقط به همین دلیل به مغازه وارد بشوید. یکی از نکات بسیار مهم و کلیدی که پیش از طراحی دکواسیون فروشگاه پوشاک لازم است به دقت به آن توجه داشته باشید این است که چه میزان فضایی برای انبار کردن و چیدمان اجناس در اختیار دارید. شاید از خودتان بپرسید، چه چیزی باعث میشود که مشتریان ناگهان به دکور مغازه شما جذب بشوند؟ در آن چند ثانیهای که یک مشتری به دکور مغازه نگاه میکند و از درب وارد میشود، چه اتفاقی رخ میدهد؟ نورپردازی مناسب و به کارگیری رنگهای جذاب و دلنشین در دکور مغازه به جذب مشتری کمک شایانی میکند. استفاده ماهرانه از رنگ در دکوراسیون مغازه، توجه هر رهگذری که از مقابل مغازه شما میگذرد را کاملا به خود جلب میکند. استفاده از رنگ های خاص می تواند نقش مهمی در طراحی داخلی مغازه ایفا کند. همین نحوه به نمایش گذاشتن اجناس می تواند نقش مهمی در جلب توجه مشتری ایفا کند. مسیر حرکت مشتری با توجه به طرح کلی دکوراسیون مغازه متفاوت می باشد.

طبق بررسیهای انجامشده توسط متخصصان طراحی دکوراسیون مغازه، تقریبا تمام مشتریان پس از ورود به مغازه خودبهخود به سمت راست حرکت میکنند. رنگ ویترین، قفسهها، دیوارها، کفپوش و سقف را به گونهای انتخاب کنید که هارمونی دلپذیری در مغازه ایجاد شود. رنگ های تند و تیز می توانند جلب توجه کننده تر از رنگ های دیگر باشند. خوب است در کنار این کار از ایده های دیگر هم استفاده کنیم. سعی کنید از فرم هایی استفاده کنید که قبلا کم تر به کار رفته اند. همچنین می توانید رگال ها را به صورت منحنی و به شکل پیوسته طراحی کنید. همچنین لازم است در زمانی که افراد به پرو لباس مشغول هستند، فضایی برای نشستن همراهشان وجود داشته باشد. به همین دلیل بهتر است در کنار این صف و در کنار صندوق نیز چند کالای کوچک (و ضروری برای مشتریان) که فروش آنها برای شما سود زیادی به همراه دارد و توجه مشتریان را به خود جلب میکنند قرار بدهید. همچنین اگر کالاهایی مد نظر شماست، میتوانید آن را در معرض مستقیم دید مشتری قرار دهید و با نورپردازی توجه آنها را بیشتر جلب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید