اهمیت استفاده از طراحی دکور مغازه در فروش – ویرگول

حتی اگر فضای اندکی در مغازه خود دارید، باید حداقل یکی دو صندلی برای مشتری ها بگذارید، زیرا خیلی وقت ها نیاز است مشتری برای پوشیدن یک کفش روی صندلی بنشیند. از رنگهای متضاد هم غافل نمانید، استفاده از رنگهای متضاد در کنار هم جذابیت زیادی در دکور مغازه خلق میکند، حتی میتوانید رنگ دکور و کالا را متضاد انتخاب کنید؛ مثلاً قفسهها رنگی متضاد با رنگ کالا داشته باشد، حتی میتوانید با استفاده از رنگها برای مغازه خود برندسازی کنید، خودنمایی یک یا دو رنگ خاص در ذهن مشتری حک میشود و مشتریان هر بار با دیدن آن رنگها به یاد مغازه شما میافتند. برخی دیگر از رنگ های خنثی نیز مانند خاکستری کدر موجب می شود تا مشتری از فضای فروشگاه شما فرار کنند و این موضوع در آخر بر درآمد شما تاثیر منفی زیادی ایجاد می کند. در این مدل فضاها نیز باید هوشمندانه طراحی را پیش برد تا از حداکثر فضا بتوان استفاده کرد و دکوراسیون شیکی و لوکسی را بتوان اجرا کرد. مغازه را مانند نمایشگاهی در نظر بگیرید که کالاها را به زیبایی و جذابیت هرچه تمامتر در معرض دید مشتریان قرار میدهد، بنابراین باید بیشترین خلاقیت را در دکوراسیون مغازه به کار برد.

اما فروشگاههایی که کالاهایی با کیفیت بالا عرضه می کنند باید فضایی را داخل فروشگاه ایجاد کنند که نماینده بخشی از خصوصیات برندشان باشد. ما تقریبا عادت داریم همه اجناس فروشگاه را روی سکو، طاقچه یا داخل قفسه قرار دهیم. برای مثال به جای این که از قفسه و طاقچه برای قرار دادن اجناس مغازه استفاده کنید، یک نردبان را مورد استفاده قرار دهید. شما میتوانید با قرار دادن کالاهای مرتبط و جذاب در کنار هم در قسمتهایی از مغازه خود، مشتریان را به خرید هیجانی و ناگهانی کالاهای غیرضروری ترغیب کنید! حالا بهتر است برویم به سراغ بررسی چند رنگ محبوب و ویژگی های آنها را بگوییم تا خودتان بتوانید بر اساس معیارهای گفته شده، بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. دکوراسیون اغلب مغازه های کیف و کفش به این دلیل که اقلام قابل فروش و محصولات دارای اندازه و ابعاد کوچکی هستند و همچنین باید طرح و مدل آنها قابل مشاهده باشد، به صورت طبقه بندی شده و قفسه ایی انجام می گیرد و دکور داخلی اینگونه فروشگاه ها اغلب از جنس ام دی اف می باشد. با استفاده از طرح های متنوع قفسه های موجود در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه فروشگاه و ویترین ، فضایی بسیار شگفت آور و رویایی ایجاد می شود ، محیطی که بیننده و مشتریان یک بار برای همیشه نام و مارک شما را در ذهن خود به یاد می آورند.

برای تنوع و ایجاد جذابیت بیشتر هر چند وقت یکبار ترکیب و چینش کالاها را تغییر دهید، مشتریان تنوع و تازگی را بیشتر میپسندند. خیلی از ایده ها هستند که هنوز کشف نشده اند و اگر شما کمی خلاقیت به خرج دهید، می توانید اولین نفری باشید که آن ها را پیاده می کنند. در طراحی دکور مغازه به خصوص ویترین خلاقیت و نوآوری به خرج دهید، میتوانید قفسهها را با شکل هندسی کالایی که ارائه میدهید، طراحی کنید؛ مثلاً دکور مغازه کیف و کفش را با قفسههای کیف و کفش طراحی کنید. ویترینها همانند رسانهای قوی مغازه شما را تبلیغ میکنند، بنابراین بهتر است که رسانهای جذاب و منحصر به فرد طراحی کنید. مثلا ممکن است رنگ برند شما زرد باشد و بخواهید از این رنگ بیشتر در ساخت دکوراسیون مغازه استفاده کنید یا ممکن است شما بخواهید از ترکیب رنگ مشکی و سفید در برند و دکور مغازه خودتان استفاده کنید.

بسیار ارزان تر از ساخت آنها از جنس چوب خالص است. به جای استفاده از چوب برای ساخت قفسه ها به دنبال یک متریال متفاوت تر باشید. مغازه ها را نباید با دیوارکشی محدود و کوچک کنید. اگر صندوق را در قسمت راست مغازه نزدیک درب گذاشتهاید، آن را به سمت چپ منتقل کنید، بیشتر مشتریان در هنگام ورود به سمت راست تمایل دارند، بنابراین قسمت راست مغازه را با کالاهایی جذاب و زیبا دکور کنید تا متشریان برای ادامه بازدید انگیزه زیادی پیدا کنند. رنگ ها تاثیر خیلی زیادی در رفتار مشتریان دارند و انتخاب یک رنگ خوب و مناسب برای دکور مغازه، می تواند کمک زیادی به جلب توجه بیشتر و افزایش فروش شما کند. این کار به این منظور انجام می شود که رنگ های شارپ و فانتزی کفش ها و لباس های ورزشی در زمینه خاکستری بیشتر دیده می شود و همین موضوع به تاثیر گذاری آن کمک بیشتری می کند. می توانید پالت ها را برای هماهنگی با دکوراسیون محل مورد نظرتان رنگ کنید، اما رنگ طبیعی آن ها هم جذابیت خاصی دارد. مثلا می توانیم لباس ها، کیف ها و کفش ها را با گیره های مخصوص از سقف یا دیوار آویزان کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید