تصاویر انواع دکوراسیون مغازه با طراحی جدید و مدرن

تصور کنید هزینهی بسیار زیادی برای ویترین و یا پیشخوان مغازه خود کردهاید اما فروش خوبی را تجربه نمیکنید. عطر: چه در صنعت مواد غذایی باشید یا نه، میتوانید با عطر و بو نظر مشتری را جلب کنید. با کمک کارمندان خود باید رفتار مشتری در مغازه را زیر نظر داشته باشید. نکته دوم آرایش و چینش اجناس است که مشتریان بتوانند بهتر با محصولات ارتباط برقرار کنند و دستگاه مورد نظر خود را بیابند. در اینجا 5 نکته برای طراحی و شکل دهی به مغازه را به شما می گوییم تا به کمک آن هزینه ویترین هم مدیریت شود. به این نکته توجه نمایید که نورپردازی مناسب و همچنین استفاده از رنگ های مناسب و جذاب در دکور مغازه می تواند نقش مهمی در جذب مشتری داشته باشد. در نتیجه فروش بالاتری هم خواهید داشت و مشتریها به سراغ شما میآیند. فروشگاه یا مغازه شما باید قفسهها و دسته بندیهای مرتب و منظم داشته باشد تا مشتریها بدانند هر چیزی را کجا پیدا میکنند. چیدمان خطی: در این چیدمان قفسهها را در ردیفهای خطی میگذارید تا رفت و آمد راحتتر باشد. مزه: اگر فروشگاه مواد غذایی یا رستوران دارید میتوانید از این عامل نهایت استفاده را ببرید.

چیدمان باز: شما به عنوان صاحب فروشگاه میتوانید هر چیدمانی را که دوست دارید اعمال کنید تا مشتری آزادانه در فروشگاه گشت و گذار کند و به هر طرفی که دوست دارد برود. به همین خاطر مهم است که ویژگی های رنگ دکور مغازه را بدانید و بتوانید بهترین گزینه ممکن را برای خودتان انتخاب کنید. با این کار با محصولاتی که قرار است بفروشید ویترین را میچینید و هزینه کمی مصرف میکنید. اما عواملی مثل عطر، صدا، مزه و لمس هم میتوانند جلب توجه کنند و مشتری را به سمت ویترین بخوانند. به غیر از اتاق پرو سعی کنید در فضای مغازه نیز دو یا سه آینه بگذارید. چیدمان هندسی: با استفاده از قفسهها، ستونها و سبکها و مدلهای خاص روی سقف میتوانید یک طرح هندسی زیبا ایجاد کنید که جذابیت و کاربرد را در کنار هم داشته باشد. مثلاً میتوانید لباسهای زمستانی با کیف ست و اکسسوری را در یک ویترین بگذارید. مثلاً اگر بوتیک یا محصولات خاص دارید نمایش محصول بیش از حد میتواند تمرکز را از روی چند برند خاص بردارد. یا مثلاً اگر فروشگاه دستگاه بازی دارید میتوانید سی دی بازیها را در کنار کنسول بازی قرار دهید. در صورتی که میخواهید روی قفسه محصولات را نمایش دهید یا یک مغازه یا فروشگاه بزرگ دارید این چیدمان مناسب است.

اگر با مبانی دکوراسیون داخلی آشنا نیستید، برای طراحی دکوراسیون مغازه کوچکتان دست نگه دارید. در حالی که رستورانها و قنادیها باید بیشتر از این قاعده پیروی کنند، اما فروشگاهها و هتلها هم میتوانند با ایجاد عطر آشنا نظر مشتری را جلب کنند. مغازه با فضای مناسب و دلباز رفت و آمد مشتری را تسهیل میکند. به همین دلیل مغازهها و فروشگاهها میتوانند ویترین خود را با خیال راحت پر کنند تا در نتیجه آن فروش بیشتر داشته باشند، اما بوتیکها نباید ویترین شلوغ داشته باشند. به صورت ساده، دکوراسیون و ویترین یک فروشگاه بهتر است (نه همیشه) به صورت حدودی نشان دهنده ارزش و میزان قیمت پوشاک ارائه شده در آن باشد. در بسیاری از مغازه ها یا فروشگاه ها دیده می شود که از بهترین و شیک ترین دکوراسیون که در عین حال گران قیمت هم می باشند، استفاده شده است. بهترین راه برای جلب مشتری و وارد کردن او به فروشگاه ایجاد یک طراحی و فضای مناسب برای مغازه یا فروشگاهتان است. طبق تحقیقات تاریخ شناسان ایده و ابتکار آرایش ابتدا توسط مردم مصر باستان مورد استفاده قرار گرفته است. روان شناسان طبق یک سری تحقیقات میدانی ، متوجه شده اند که حدود 95 درصد مردم ، از سمت راست فروشگاه شروع به دیدن اجناس و کالاها می کنند .

با استفاده از این دادهها متوجه میشوید تغییر ویترین و هزینههای صرف شده چه تاثیری داشته است. تجربه نشان داده نمایش محصولات بیشتر به معنای فروش بیشتر است. اگر مشتریان در هنگام ورود بطور طبیعی به سمت راست می پیچند، و شما انها را در بقیه مسیر حول یک دایره هدایت می کنید، قابل تشخیص است که سمت چپ ورودی، احتمالا مکان ایده آل برای کانتر صندوق شماست. نورپردازی ویترین یکی از شیوههای طراحی دکور و ویترین مغازهها است. از سوی دیگر دکور خاص بوتیکها با وجود خلوت بودن هزینه بیشتری در پی دارد. باکسها و قفسهها در گوشهای از مغازه یا میزی وسط میتوانند کالاهای بیشتری را به نمایش بگذارند. لمس: ویترین و قفسهها را طوری بچینید که مشتری بتواند چیزهایی را که دوست دارد بردارد و لمس کند. البته اگر دوست ندارید که از یک رنگ در دکوراسیون مغازهتان استفاده کنید؛ میتوانید از ترکیب دیوارهای سفید در کنار قفسههای طرح چوب، صورتی، یاسی، طلایی، نقرهای و حتی نوکمدادی هم استفاده کنید. بسته به فضای ایجاد شده و ویترین میتوانید موسیقی مناسب را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید