دکوراسیون مغازه کوچک لباس فروشی

همانطور که همگان واقفند رنگهای گرم (قرمز، زرد، نارنجی و ترکیبی از رنگ قرمز و زرد مانند سبز – زرد، بژ، هلویی، قهوهای و نارنجی – قرمز) تحریک کننده و شاد هستند. رنگهای گرم باعث میشوند فضا کوچکتر و اشیا داخل آن بزرگتر به نظر برسند بنابراین برای تاکید و تمرکز بر یک کالای خاص مفید هستند. باید این نکته را در نظر داشت که مدرن و گران قیمت بودن دکوراسیون مغازه لباس، باعث جذب مشتری نمی شود. این شلوغی و پر بودن لوازم دکوری و ویترین باعث میشود مشتری و بازدیدکننده بسیاری از کالاها را نادیده بگیرد در عوض گذاشتن چند نمونه لوکس و عالی از محصولات فروشگاه به مشتری امکان ارزیابی دقیق و دید سه بعدی کالا را میدهد و مطمئنا تاثیر بیشتری بر مشتریان خواهد داشت. این ایده خصوصا در فضایی که امکان برجسته کردن و متفاوت نشان دادن دکور فروشگاه به راحتی امکان ندارد، مانند یک پاساژ پوشاک، می تواند موفقیت شما را در برابر همکارانتان تضمین کند. به خصوص که در فروشگاه های خوراکی و به ویژه شیرینی فروشی موضوع انتخاب خوراکی در کار است و باید شیرینی ها طوری نمایش داده شوند که اشتها برانگیز بوده و مشتری را به خرید تشویق نماید .

یکی از این راهکار ها استفاده از لامپ های کم مصرف است. یکی از اشتباهات رایج در طراحی ویترین این است که مسوولان فروش فکر میکنند که چون ویترین مغازه جنبه تبلیغاتی دارند و به نوعی یک تبلیغ رایگان و آسان است پس باید از تمامی اجناس موجود در فروشگاه حداقل یکی پشت ویترین قرار گیرد و یا سرتاسر شیشه مغازه باید به معرفی اجناس یا میزان تخفیفهای کالاها اختصاص یابد. بنابراین ، به دقت در مورد زمان مشتری خود در فروشگاه خود فکر کنید .چیدمان یک فروشگاه امروزه به عنوان یک رشته تخصصی مورد توجه قرار گرفته است . اما در مقابل مزونهای لباس عروس، بهتر است کمتر از رنگ سفید برای زمینه استفاده کنند. نکته دیگر در استفاده از نور و لامپهای رنگی است که تناسب آن با پسزمینه و سایر عناصر موجود در کور بسیار اهمیت دارد. برای مثال محصولاتی که در استندهای روبروی ورودی مغازه چیده شدهاند از اهمیت بالایی برخوردارند چون مشتری به محض ورود به مغازه این محصولات را مشاهده میکند. در روزهای اسفند که خیابانها مملو از جمعیت است و مردم برای خریدهای عید به فروشگاهها رو میآورند، این ویترین و دکور مغازهها هستند که مردم را به سمت محصولات داخل مغازهها میکشانند پس برای جذب مشتری بیشتر دکوری جذاب برای فروشگاهتان انتخاب کنید.

زمان مناسب برای تغییر دکور و بازسازی ویترین مغازه هر ۲ ماه یکبار است و تقریبا برای یک مغازه با ۳ ویترین، ۹ متری، ۲ روز کار لازم است که هزینه آن از در حدود یک تا دو میلیون متفاوت است. هرچه مشتریان مدت زمان بیشتری در فروشگاه شما بگذرانند ، تعداد بیشتری از محصولات شما را خواهند دید و بنابراین احتمال خرید چندین مورد در هر بار مراجعه بیشتر است . سعی کنید از نور پردازی خوب استفاده کنید و لوازم آرایشی خود را با فاصله بیشتری در کنار یکدیگر قرار دهید تا بیشتر دیده شوند و با چشمان مشتری را به خود جذب کنند. از انواع بافت و تکسچر میتوان برای ایجاد کنتراست و تمایز استفاده کرد. برای طراحی ویترین پایبند مد و استایل همگانی نباشید، سعی کنید بین مغازههای اطراف دیده شوید. گاهی یک رویه و سبک خاص برای طراحی ویترین بین مغازهداران مد میشود و باعث میشود تقریبا تمامی مغازههای یک راسته از خیابان دکور و ویترینی مشابه داشته باشند و این اصلا خوب نیست علیالخصوص اگر شما دارای یک مغازه کوچک هستید و مطمئن باشید مغازه شما بین سایرن گم و حل میشود، پس منحصر به فرد باشید و توجهها را به خود جلب کنید.

رنگها فقط منحصر به کالاهای داخل ویترین نمیشوند بلکه رنگ سقف، دیوارها و کفپوش ویترین همگی طیف رنگی را میسازند که اگر درست و متعادل انتخاب شوند و ریتم و هارمونی مناسب را به بیننده القا کنند مطمئنا تاثیر مثبتی خواهند داشت. فراموش نکنید که استفاده از رنگها به تنهایی تاثیر عمیقی بر بازدیدکننده نخواهند داشت و بافت و الگوی به کار رفته در طراحی نیز به اندازه رنگ موثر است. اگر همه در طراحی ویترینشان از روبان استفاده میکنند شما از بادکنک استفاده کنید یا هر چیز متفاوت دیگری. اگر قرار است یک کالای ارزان قیمت را با حداقل سود به مشتریان بفروشید، شاید لزومی به انجام هزینه های گزاف برای طراحی یک دکور لوکس و گران قیمت نباشد. البته این کار توسط خود صاحب مغازه پیاده شده و اگر همین ایده را به یک طراح دکوراسیون می دادند، خیلی زیبا تر می شد. یکی از این موارد مهم که مغازهداران کوچک و بزرگ باید آن را رعایت کنند، دکوراسیون فروشگاه است.

دیدگاهتان را بنویسید