دکور مغازه ؛ ایدههای مدرن برای جذب مشتری و فروش بالا

رضایت از خرید در نهایت به ایجاد حس وفاداری نسبت به فروشگاه و ارزیابی مثبت از خرید کمک می کند.یکی از عواملی که فضای فروشگاه را تحت تأثیر قرار می دهد زیبایی شناسی است. نحوۀ روشن شدن فضا، موسیقی پیش زمینه، اجزای وابسته به بویایی، دمای داخلی و امکانات گردش در فضا از جمله عواملی هستند که در به وجود آمدن یک احساس مثبت نسبت به فروشگاه نقش اساسی ایفا می کنند. زمانی که وارد پاساژ یا محله ای که پر از مغازههای مختلف پوشاک زنانه و مردانه، جواهر فروشی، لوازم خانگی منزل و کاربری های دیگر می شوید چه چیزی باعث میشود از یک مغازه خوشتان بیاید و ناخودآگاه بدون آنکه به وسیله ای در داخل آن مغازه نیاز داشته باشید جذب آن شوید و پس از ورود حتی از آن خریدی هم کنید. یک رنگ مناسب در کسب و کارتان موثر است. نسخه عطاری اینجا به کارتان نمی آید! علاوه بر آن در طراحی دکوراسیون مغازه توجه به محصولات و خدمات ارائه شده بسیار مهم است. سعی کنید محصولاتی هم که برای ورودی مغازه و ویترین انتخاب میکنید؛ از محصولات باکیفیت، پرفروش و از برندهای مشهور باشند.

وجود صندلی یا یک نیمکت برای استراحت مشتری در مغازه در مدت کوتاه به عنوان یکی از مواردی است که علاوه بر تامین آسایش مشتری، میتواند دکوری جذاب در قسمتی از مغازه ایجاد کرده باشد. ترکیب رنگها، نورپردازی و رنگ اجناس درون ویترین، یک ترکیب رنگی برای ارائه به مشتری را تشکیل میدهند که میتواند عامل جلب نظر یا ایجاد دید منفی در وی باشد. نکته مهم دیگر اینکه اگر محصولات پر فروش در قسمتی که بیشتر دیده میشوند قرار بگیرند توجه بیشتری را به سمت مغازه جلب خواهند کرد. سیرکولاسیون (مسیر رفت و آمد) یا مسیر حرکتی مشتریان در مغازه باید طوری باشد که وقتی وارد مغازه میشوند بتوانند مسیر را به راحتی طی کنند. در طراحی قفسه ها و قفسه ها سعی کنید کالاها را به گونه ای بچینید که برای مشتری قابل مشاهده باشد و او به راحتی انتخاب و خرید کند و کالاهایی را که برای فروش بیشتر آنها تأکید دارید در دید مستقیم مشتری قرار دهید و تشویق کنید مشتری برای خرید آن محصول خاص تا آنجا که ممکن است با نور مناسب لهجه. قفسه ها و قفسه ها باید به گونه ای باشد که بتوان محصول را کاملاً در معرض دید مشتری قرار داد و نکته دیگر این که برای مدیریت بهتر فضای فروشگاه در طراحی قفسه ها و قفسه ها ضمن تلاش برای دسترسی به کالا ، سعی کنید فضا را دور بریزید.

با این کار متوجه میشوید که آیا هر کالا در جای مناسب خود قرار دارد؟ اما چیزی که در بدو ورود به یک مغازه کفش فروشی به چشم می خورد، دکور مربوط به فضاهای قرار دادن و نشان دادن کفش ها و کیف ها است. اما مغازههای پوشاک ممکن است باکسهای بزرگتری را برای دکور نیاز داشته باشند. اما برای منحصر به فرد شدن چیدمان، لازم است برخی دیگر از نکات فنی، ایدهها و پیشنهادات را نیز در نظر گرفت. برای برطرف شدن نیاز مشتریان، لازم است تا فضای مورد نیاز برای آنها در نظر گرفته شود. طراحی ظاهر فروشگاه یا فروشگاه باید از دقت و حساسیت لازم برخوردار باشد. اهمیت ظاهر فروشگاه به این دلیل است که مردم در نگاه اول به فروشگاه ها و فروشگاه ها نگاه می کنند و آنچه توجه آنها را به خود جلب می کند ظاهر فروشگاه یا فروشگاه است بنابراین علاوه بر طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه ، مشتریان بیشتری را نیز به خود جلب می کند. انتخاب رنگ، نکته بسیار مهم برای جلب توجه مشتریان بیشتر به شمار میرود. مهمترین آنها توجه به برطرف کردن نیازهای مشتریان است. از بازگو کردن داستان برندتان و خلق تجارب عمیق خرید، تا ترکیب ویترینهای جالب توجه و علائم راهنمای ضروری، هنگامی که وارد جزئیات هر بخش می شویم، می بینیم که شیطان در جزئیات است.

به همین دلیل هر فروشگاه و مغازه در هر قسمت از دنیا دکور مخصوص خود را میطلبد و باید طبق برآورده کردن نیاز مشتریان طراحی شود. طراحی داخلی هر مغازهای مثلا مغازه لباس فروشی (بوتیک) هرچه قدر گیراتر و جذابتر باشه، آدما بیشتر دوست دارن اونجا بمونن و وقت بیشتری رو برای بازدید از کالاها یا خدمات شما بذارن. همچنین توجه داشته باشید که نحوه قرار دادن لباس ها در دکوراسیون مغازه اهمیت زیادی دارد و بهتر است لباس ها را به گونه ای در مغازه خود بچینید که مشتریان با دیدن آن ها نیاز شدید به خرید لباس را برای خود احساس کنند. در مقابل مزونهای لباس عروس بهتر است کمتر از رنگ سفید برای زمینه استفاده کنند زیرا لباس عروس ممکن است روی زمینه سفید کمتر جلوه کند و خودش را نشان دهد. مثلا طلا فروشان برای جلوه بیشتر اجناس خود بهتر است زمینهای متفاوت مانند سیاه و یا سفید را در نظر بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید