دکور مغازه ؛ ایدههای مدرن برای جذب مشتری و فروش بالا

2.3. دکور مغازه لوازم آرایشی باید به گونه ای باشد که در عین زیبایی همه محصولات به خوبی دیده شوند و مشتری بتواند برندهای مختلف را مشاهده کرده و از میان آن ها انتخاب کند. چیدمان زاویه دار: در این طرح با چیدمان منحنی و زاویه دار فضای زیبایی به وجود میآید. در حالی که رستورانها و قنادیها باید بیشتر از این قاعده پیروی کنند، اما فروشگاهها و هتلها هم میتوانند با ایجاد عطر آشنا نظر مشتری را جلب کنند. حالا که چیدمان مناسب را برای مغازه انتخاب کردید، ویترین را درست چیدید، محصولات توی ویترین را با هم ست کردید، و با استفاده از عوامل مختلف مثل عطر و بو مشتری را به سوی ویترین خود جلب کردید، باید بدانید هنوز کار تمام نشده است. مثلاً میتوانید لباسهای زمستانی با کیف ست و اکسسوری را در یک ویترین بگذارید. علاوه بر این باید اجناس در قفسه ها و یا در دکور های داخلی، برای مشتری به راحتی قابل رویت باشد. خانم ها مشتریان ثابت فروشگاه های لوازم آرایشی هستند و معمولا فروشگاهی را برای خرید لوازم آرایشی انتخاب می کنند که در کنار ارائه قیمتی منطقی برای محصولات ، از چیدمان خوبی برخوردار بوده و قفسه هایی چشم نواز و در دسترس داشته باشد.

در چیدمان دکوراسیون مغازه موبایلی حتما باید به جداسازی برندها و قراردادن محصولات خاص جلوی چشم مشتری دقت کنیم. ویترین مغازه، اولین چیزی که به چشم مشتری میخورد. فروشگاه یا مغازه شما باید قفسهها و دسته بندیهای مرتب و منظم داشته باشد تا مشتریها بدانند هر چیزی را کجا پیدا میکنند. رفته رفته تعداد خریدارانی که گوشی تلفن را برمی دارند یا لپ تاپ را روشن میکنند تا چیزی بخرند، افزایش مییابد. دکوراسیون مغازه یکی از مهمترین دغدغه های صاحبان مغازه ای است که می خواهند تعداد مشتریان خودشان را افزایش دهند. البته میتوانید از افراد متخصص در امر طراحی دکوراسیون مغازه کمک بگیرید تا بهترین موارد را برای دکوراسیون مد نظر شما لحاظ کنند. صدا: حتماً شما هم در مغازه موسیقی پخش میکنید، اما حتماً همان آهنگی که پخش میشود و مورد علاقه شماست درست نیست. اما عواملی مثل عطر، صدا، مزه و لمس هم میتوانند جلب توجه کنند و مشتری را به سمت ویترین بخوانند. لمس: ویترین و قفسهها را طوری بچینید که مشتری بتواند چیزهایی را که دوست دارد بردارد و لمس کند. به طور کلی از نظر کارشناسان در طیف رنگ ۱۲ نوع رنگ متفاوت وجود دارد که هر کدام یک احساس ویژه را منتقل میکنند.

این نکته یکی از مهمترین اصول در طراحی دکوراسیون بوتیک زنانه است. طراحی ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر اولین نکته ای است که باید در دکوراسیون مغازه به آن توجه داشته باشید. با کمک کارمندان خود باید رفتار مشتری در مغازه را زیر نظر داشته باشید. میزان فروش، رفت و آمد مشتری و زمان حضور آنها در فروشگاه را زیر نظر داشته باشید. مغازه با فضای مناسب و دلباز رفت و آمد مشتری را تسهیل میکند. چیدمان خطی: در این چیدمان قفسهها را در ردیفهای خطی میگذارید تا رفت و آمد راحتتر باشد. به همین دلیل، بهتر است که کالاهای خود را به صورت استراتژیک در دکور مغازه قرار بدهید؛ به این ترتیب، این شما هستید که تعیید میکنید مشتریان چه چیزهایی را ببینند و از کنار چه چیزهایی راحتتر گذر کنند. آپشن های موجود برای نورپردازی ویترین مغازه را بدانید و به طرز ماهرانه ای از آنها بهره ببرید. مزه: اگر فروشگاه مواد غذایی یا رستوران دارید میتوانید از این عامل نهایت استفاده را ببرید.

که با توجه به این که مشتری ممکن است زمان زیادی را در آنجا بگذراند میتواند فضای گیرایی را ایجاد کند. روشن است که کالاهایی که از حشایه سود بالاتری برخوردارند باید بیشتر در این محل معرفی و در معرض دید قرار بگیرند. رگال لباسها باید در دسترس مشتری باشد و مشتریان برای بازدید دچار مشکل نباشند، سعی کنید از اتاق پروهای مناسب با هواکش مناسب بهره بگیرید و فضایی را ایجاد کنید که از هر لحاظ ایدهآل و شیک باشد. در این صورت امکان خرید افزایش مییابد. در غیر این صورت میتوانید به مشتری نوشیدنی بدهید تا با خیال راحت در مغازه بچرخد و شاید خرید بیشتری هم انجام دهد. آنها در فروشگاه چقدر وقت میگذرانند و چکار میکنند. سعی کنید کالاهای اساسی را در قسمت عقب مغازه خود قرار بدهید، تا مشتریان برای دسترسی به آنها مجبور بشوند از کنار مناطق مهم عبور کنند و در نتیجه، کالاهای جدید و مهم را ببینند. رنگ دیوارها و سایر قسمت های مغازه. ﻧﻮرﭘﺮدازی ﺻﺤﯿﺢ ﻣﻮﺟﺐ ﺟﺬب و ﻫﺪاﯾﺖ ﻣﺸﺘﺮی ﺑﻪ داﺧﻞ مغازه ها ﻣﯽ ﺷﻮد و ﻧﻮرﭘﺮدازی ﻣﻄﻠﻮب ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ ﻧﻤﻮدن ﮐﺎﻻﺷﮑﻞ دادن ﺑﻪ ﻓﻀﺎ و اﯾﺠﺎد اﺣﺴﺎﺳﯽ ﺧﻮب از ﻓﺮوﺷﮕﺎه در ذﻫﻦ ﻣﺸﺘﺮی اﺳﺖ. در هنگام شب، لامپ ها مخصوصاً لامپ های LED نیز کار این نورپردازی را انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید