راهنمای طراحی دکور مغازه و فروشگاه برای فروش بیشتر محصولات

فروشگاه پوشاک یکی از مغازه هایی است که نیازمند طراحی دکوراسیون ایده آل و جذاب می باشد و دکوراسیون مغازه نقش مهمی در انتخاب صحیح و رضایت مشتریان دارد که انواع مختلف این نوع دکوراسیون را در ادامه تفکیک می نماییم. بسیاری از گروههای متخصصان طراحی داخلی دکوراسیون مغازه و اجرای آنها، تا مدتی پس از نصب و اتمام کار، به خدمات احتمالی مورد نیاز مشتری، مثلا ایجاد خرابی، نقص و یا احیانا نیاز به تغییرات جزئی در مسائل فنی کار دکور و اجرای آن پاسخ می دهند. بسیاری از فروشگاه های لوازم آشپزخانه جدید دستمال های خشک کن مخصوص آشپزخانه را روی صفحه فلزی ساخته شده بر دیوار آویزان می کنند. میتوانید با صرف هزینهی بیشتر، نام هر برند را هم در بالای قفسه مخصوص آن برند طراحی کنید. آینه های دکوراتیو با حاشیه های شلوغ و پر زرق و برق، ظاهر عجیبی به مغازه می دهد و حس خوبی ایجاد نمیکند.

این یعنی ، از راه نرسیده، انتظار تبدیل شدن به یک کسب و کار پر رونق و خاص را نداشته باشید و در تلاش برای ایده برداری از الگوهای کسب و کاری که قدمت زیادی دارند، نباشید. بعنوان یک خرده فروش، می توانید از مبلمان، نمایشگرها، ویترینها، قفسه ها، و سایر وسایل برای ایجاد یک مسیر باز برای مشتریانتان در داخل فروشگاه استفاده کنید. چنانچه در خصوص طراحی ویترین یا دکوراسیون مغازه پرسشی دارید، می توانید از طریق دیدگاه های همین مطلب آن را با ما در میان بگذارید و یا برای خرید مبلمان، انتخاب رنگ ها و چیدمان فروشگاه تان از مشاوره معماری آنلاین اتود استفاده بفرمایید. یا اگر مغازه لوازم کودک دارید، در دکوراسیون مغازه از رنگهای شاد استفاده کنید. باید اطمینان پیدا کنید که توجه مشتری به محصولاتی که در معرض نمایش گذاشته اید، جلب می شود؛ اعم از اینکه اقلام جدید یا فصلی، و یا پرسود یا پرتقاضا باشند. در بدو امر، شما بایستی مشتریانی را جذب کنید که از شما خرید کنند، از کیفیت خدمات شما راضی باشند، به تبلیغ محصولات شما بپردازند و سپس مشتریان دیگر، بدون توجه به دکور و ظاهر مغازه شما، به سراغتان خواهند آمد.

سپس صفحه ای از جنس چوب پنبه تهیه کنید و روکش کتان بر آن بکشید. نکته: اگر محصولات فروشگاه شما لوازم الکترونیکی است و یا خودتان به فناوری های روز دنیا علاقمندید، پنجره های مجازی با صفحه های دیجیتال و مانیتور های هوشمند انتخاب مناسبی هستند. به این ترتیب رهگذران از بیرون شاهد پنجره ای با منظره باغ، جنگل، ساحل یا هر چیزی مناسب مغازه هستند. این نما در واقع می تواند به عنوان یک معرف برای کسب و کار و محصولات شما باشد و هر چقدر جذاب تر باشد باعث می شود تا مشتری در برابر مغازه و فروشگاهتان مکث و توقف طولانی تری داشته باشد و این توقف دقیقا چیزی است که شما برای پیشبرد کسب و کاری که دارید، به آن نیازمندید, زیرا افزایش فروش را در پی خواهد داشت. تفکر به معنای در کنار هم قرار دادن نتایج بخش آگاهی و به نتیجه رسیدن در خصوص هزینه ها و سیاست های طراحی ست و در نهایت ، خلاقیت به معنای لحاظ کردن همه شرایط و درخواست هایتان در طراحی یک مدل ویترین خاص و منحصر به فرد است. اما پای طراحی دکور مغازه یا انتخاب مدل ویترین که وسط می آید به اندازه کافی به آن توجه نمی شود!

اینکه چقدر بتوانید با طرح و چیدمان و رنگ و نورپردازی و خلاصه هر چه که در ویترین فروشگاه تان هست، توجه مخاطب را جلب کنید، برای اغلب کسب و کارها، بیشترین میزان فروش و بازدهی را به دنبال دارد. خیلی وقت ها همین لزوم پرسیدن بدون اینکه بتوانید با تماشای ویترین یا حتی تابلو مغازه آن را بدانید، مشتری را از خرید منصرف کرده و به سراغ رقیبانتان می فرستد. به جای صندوق یا جعبه های بزرگ پیشخان که برای چیدن بدلیجات و لوازم تزیینی کوچک استفاده می شود، طراحان توصیه می کنند یک بوم نقاشی سفید بخرید و یا یک تابلوی نقاشی کهنه را در قابی کار شده و پر نقش و نگار قرار دهید. یک ویترین حرفهای و جذاب که توسط طراحان داخلی ماهر دیزاین شده باشد؛ میتواند حتی افرادی که قصد خرید از مغازه شما ندارند را هم به داخل مغازه جذب کند. طراحی مغازه از قسمت های مختلفی مانند طراحی نمای مغازه، دکوراسیون ویترین مغازه، طراحی داخلی مغازه و دکوراسیون داخلی مغازه و دکورهای داخلی تشکیل می شود. فراموش نکنید که خانمها ناخودآگاه جذب چیدمان و دکوراسیون مغازه میشوند و توجه به این فاکتور در افزایش فروش شما بسیار کارآمد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید