راهنمای طراحی دکور مغازه و فروشگاه برای فروش بیشتر محصولات

این نما در واقع می تواند به عنوان یک معرف برای کسب و کار و محصولات شما باشد و هر چقدر جذاب تر باشد باعث می شود تا مشتری در برابر مغازه و فروشگاهتان مکث و توقف طولانی تری داشته باشد و این توقف دقیقا چیزی است که شما برای پیشبرد کسب و کاری که دارید، به آن نیازمندید, زیرا افزایش فروش را در پی خواهد داشت. به این ترتیب رهگذران از بیرون شاهد پنجره ای با منظره باغ، جنگل، ساحل یا هر چیزی مناسب مغازه هستند. سپس صفحه ای از جنس چوب پنبه تهیه کنید و روکش کتان بر آن بکشید. سپس فضای مغازه را با وسایل کوچکتر مانند گلدانها، اکسسوریهای جذاب و با رنگ روشن و شاداب برجسته کنید. برق کار، رنگ کار، ساخت وسایل چوبی و فلزی طراحی شده در دکور مورد نظر، نصب تمامی آنها توسط چندین نفر مختلف، صورت میگیرد. به طور معمول بر اساس نوع این بیزینس، دکوراسیون سنتی و بهره گرفتن از ظروف سفالی یا نقاشی شده، قفسه های چوبی و رنگ آمیزی های الهام گرفته شده از رنگ های موجود در طبیعت، توانایی انتقال حس منحصر به فرد بودن را به مشتریان شما خواهد داشت.

این رنگ ظاهری مرتب و زیبا به مغازهی شما خواهد بخشید و با این انتخاب نظر مشتریان به محصولات بیشتر جلب خواهد شد؛ ضمن اینکه رنگ سفید حس آرامش و پاکیزگی را برای مشتری تداعی خواهد کرد. اگر توجه کرده باشید وجود یک تابلوی حرفهای در سردر یک مغازه، حس کیفیت و مرغوبیت محصولات آن فروشگاه را به افراد القا میکند و همین موضوع باعث جذب مشتری به سمت مغازهی شما خواهد شد. از این رو برای جذب مشتری در مغازه های ابزارآلات باید به نظم در چیدمان وسایل و نحوه قرارگیری آن ها توجه ویژه ای کرد. در دکوراسیون داخلی آرایشگاه ها باید از ست های مبلمان استفاده کرد و همچنین به جنس و رنگ کف پوش ها توجه ویژه ای نمود. توجه داشته باشید که ویترین، یکی از مهم ترین قسمت های دکوراسیون داخلی مغازه عطاری به حساب می آید. در مطلب دکوراسیون آرایشگاه زنانه، تصاویر و مدل های اختصاصی و کاملی رو براتون قرار دادیم که میتونید اونجا ببینید.

در ادامه مدل های متنوع و زیبای انواع دکوراسیون بوتیک مردانه را ملاحظه می فرمایید که با الگوبرداری از این طرح های شیک و زیبا می توانید بهترین دکوراسیون را برای فروشگاه پوشاک مردانه داشته باشید. هزینه طراحی، ساخت و اجرای ویترین و دکوراسیون داخلی هر مغازه و فروشگاه به فاکتور های متعددی وابسته است. شما میتوانید با انتخاب رنگهای صورتی، آبی و یاسی و متناسب با سایر رنگهای به کار رفته در دکور مغازهتان، جلوهی قفسهها را چندین برابر کنید. با استفاده از رنگهای خنثی مانند طوسی و خاکستری برای مبلمان و وسایل بزرگتر، میتوانید کالاهای بیشتری را به مغازه خود اضافه کنید ولی در عین حال از ایجاد ظاهری درهم و برهم جلوگیری کنید. یا اگر مغازه لوازم کودک دارید، در دکوراسیون مغازه از رنگهای شاد استفاده کنید. میخواهیم این مسئله مهم را به شما به گوییم که طراحان دکوراسیون مغازه باید در تیم خودشان یک کارشناس فروش و بازاریابی داشته باشند. رنگ زدن یک دیوار با رنگی متفاوت روشی کم هزینه و موثر است که علاوه بر رنگ و لعاب بخشیدن به فضا، باعث بزرگتر نشان دادن دکور مغازه خیلی کوچک نیز می شود. فروشگاهی که کالای تخفیف خورده می فروشد و یا جای برای چانه زدن دارد، نباید فضای فروشگاهی با اجناس باکیفیت و پردوام را تداعی کند و بالعکس؛ و همچنین هر دوی این مثالها نباید معماری مشترکی با مثلا یک جواهر فروشی لوکس داشته باشند.

اگر صاحب مغازه ای کوچک و جمع و جور هستید، حتما بارها این این پرسش ها در ذهنتان ایجاد شده است که آیا از فضای کنونی مغازه راضی هستم؟ معمولا در چنین مغازه هایی تعداد ویترین ها و یا قفسه های شیشه ای افزایش می یابد، زیرا به این طریق علاوه بر ایجاد یک جایگاه برای قرار دهی انواع کالا ها، می توان شرایط مشاهده آنها را آسان تر کرد و همچنین با به کارگیری روش های نورپردازی موضعی می توان زیبایی بدلیجات را در نظر مشتریان و مراجعه کنندگان بسیار بیشتر کرد. برای انتخاب بهترین قفسه میتوانید از مقاله قفسه های فروشگاهی استفاده کنید. بعنوان یک خرده فروش، می توانید از مبلمان، نمایشگرها، ویترینها، قفسه ها، و سایر وسایل برای ایجاد یک مسیر باز برای مشتریانتان در داخل فروشگاه استفاده کنید. اگر مشتریان در هنگام ورود بطور طبیعی به سمت راست می پیچند، و شما انها را در بقیه مسیر حول یک دایره هدایت می کنید، قابل تشخیص است که سمت چپ ورودی، احتمالا مکان ایده آل برای کانتر صندوق شماست. به خصوص که در فروشگاه های خوراکی و به ویژه شیرینی فروشی موضوع انتخاب خوراکی در کار است و باید شیرینی ها طوری نمایش داده شوند که اشتها برانگیز بوده و مشتری را به خرید تشویق نماید .

دیدگاهتان را بنویسید