شش- رنگ ها جادو می کنند!

ویترین مغازه می بایست معرف محصولات موجود در فروشگاه و در واقع هدف و ایده ی اصلی طراحی را شامل شود، تزیینات به کار رفته در فضای ویترین می توانند به شکل مستقیم به معرفی محصول بپردازند و یا با استفاده از یک مفهوم استعاری و غیر مستقیم به تبلیغ محصول مورد نظر بپردازند. نورپردازی صحیح جلوه کالاهای موجود در مغازه شما را دو چندان میکند. این موضوع شما را در انتخاب مدلهای قفسه، رنگ آمیزی مناسب و لوازم جانبی و اکسسوریهای مورد نیاز بوتیک راهنمایی میکند. به عنوان مثال، یک ست کیف دستی، کیف پول، کیف لوازم آرایش، جا کلیدی، و حتی یک شال که با این ست هماهنگ باشد. 2.3. دکور مغازه لوازم آرایشی باید به گونه ای باشد که در عین زیبایی همه محصولات به خوبی دیده شوند و مشتری بتواند برندهای مختلف را مشاهده کرده و از میان آن ها انتخاب کند. مسیر رفتوآمد مشتریان مکان خوبی برای نمایش محصولات محسوب میشود، البته مسیر رفتوآمد نباید شلوغ به نظر برسد و یا اینکه خالی از کالا باشد. وجود صندلی یا یک نیمکت برای استراحت مشتری در مغازه در مدت کوتاه به عنوان یکی از مواردی است که علاوه بر تامین آسایش مشتری، میتواند دکوری جذاب در قسمتی از مغازه ایجاد کرده باشد.

حتی میتوانید از رنگهای بسیار روشن استفاده کنید و کلیشههای قدیمی در مورد بی روح و جذاب نبودن دکوراسیون مغازه ابزار فروشی را یک بار برای همیشه کنار بزنید. اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان فروشگاه بدون نیاز به گرفتن کمک از پرسنل، بتوانند به راحتی کالاهای مورد نیاز خود را با کمک چینش صحیح در قفسهها پیدا کنند. از قفسههای شیشهای برای دیده شدن هر چه بیشتر محصولات استفاده کنید و بر روی دیوارها، لیست اسامی گوشیها و عکس یا تبلیغات جدیدترین موبایلها و محصولات دیجیتال را نصب نمایید تا توجه مشتری حتی بدون نگاه کردن مستقیم به محصولات جلب شود. این دیوار در دکوراسیون مغازه میتواند مشتریان را قانع کند که در مغازه بمانند یا آن را ترک کنند. رنگ های متالیک از جمله رنگ هایی هستند که می توانند دکوراسیون هر مکانی را متحول کنند و آن را خیره کننده سازند. تصور نکنید که مغازه کوچک است پس طراحی و دکور فضای آن کار ساده ای است.

همچنین محل قرارگیری فروشنده بسیار مهم است. یکی از اقلام دیجیتال که بسیار محبوب است و تعداد بسیار زیادی از اشخاص از آن استفاده می کنند، تلفن همراه است. به همین دلیل بهتر است در کنار این صف و در کنار صندوق نیز چند کالای کوچک (و ضروری برای مشتریان) که فروش آنها برای شما سود زیادی به همراه دارد و توجه مشتریان را به خود جلب میکنند قرار بدهید. یکی از رنگ هایی که جنبه لوکس بودن دارد و می تواند احساس آرامش زیادی را در محیط مغازه شما ایجاد کند، رنگ بنفش است. استفاده از پنجره هم در فروشگاه های کوچک کاربرد های زیادی دارد. تقسیم بندی بخش های مختلف یک فروشگاه کوچک کاری چالش برانگیز است، اما قفسه های کتاب بلند و باز روشی موثر برای صرفه جویی در فضاست و در عین حال محیط فروشگاه را دلباز نشان می دهد. پیروی از نکاتی که در این مقاله ذکر شد شما را در مسیر درست ایجاد یک طراحی فروشگاه موثر و بصری جذاب قرار میدهد تا کسبوکار شما پیشرفت کند و سودآورتر باشد. به این معنا که یک دکور کاملا جذاب که ممکن است ارتباط خاصی هم با مغازه پوشاک شما هم نداشته باشد در دکور مغازه درنظر بگیرید.

به نمایش گذاشتن کالاها در سطوح مختلف بیشترین امکان استفاده بهینه از فضا را برایتان ایجاد می کند و از نظر ظاهری نیز برای مشتری جذاب است. مغازههای مختلف بنابر محصولاتی که ارائه میدهند و میزان تنوع آن، نیازمند ویژگیهای خاصی در دکوراسیون داخلی مغازه خود هستند. در این مطلب سعی کردیم طراحی دکوراسیون مغازه را از جوانب مختلف بررسی کنیم و نگاهی اجمالی به نکات طراحی و دکوراسیون برخی از مغازهها بیاندازیم. ایجاد طرحهای خلاقانه و انتخاب هوشمندانه ابزار و وسایل، هزینههای شما در دکوراسیون مغازه را به حداقل میرساند. همچنین میتوانید از طرحهای مینیمال برای جلب توجه بیشتر در ویترین و ورودی بوتیک استفاده کنید تا علاوهبر ظاهر مردانه فروشگاه، ظرافت و زیبایی را هم حفظ کرده باشید. اطمینان حاصل کنید که طرح دیوار یا طرح زمینه و مبلمان سالن نظر مشتریان شما را به خود جلب میکند. بی نظمی یا داشتن بیش از حد محصول و دکور، بدترین دشمن طراحی فروشگاه است. عوامل و انگیزههای درونی مانند تمایل به خرید در خانمها و عوامل خارجی شامل تبلیغاتی است که شما انجام میدهید. این به آن معنی است که سالنهای زیبایی اغلب از نظر ظاهر مورد قضاوت قرار میگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید