شش- رنگ ها جادو می کنند!

در مبحث طراحی دکوراسیون مغازه و فروشگاه توجه به این نکته ضروری ست که دکوراسیون داخلی هنر و علمی ست که پایه و استانداردهای خود را دارد و طراحی دکوراسیون توسط طراحان حرفه ای به شما فضایی خواهد داد که از نظر نورپردازی و تناسب در به کار گیری متریال جدید و رنگها و طراحی دکورها از همه نظر کامل و مورد توجه خواهد بود. یا در قسمت قاب و کیف موبایل، قاب های یک برند و مدل را در یک نگهدارنده، و قاب مدل های دیگر را در قسمت های دیگر قرار داد. این نکات برای بیشتر مغازهها مشترک هستند و در نظر نگرفتن هر کدام پیش از شروع به دکوراسیون، میتواند به پایان رساندن پروژه، زیبایی و کاربری مغازه را به طور کامل تحت تاثیر قرار دهد. یکی از اصول طراحی دکوراسیون مغازه این است که در انتخاب ویترین بیشترین دقت را داشته باشید. دکوراسیون اغلب مغازه های کیف و کفش به این دلیل که اقلام قابل فروش و محصولات، دارای اندازه و ابعاد کوچکی هستند و همچنین باید طرح و مدل آنها قابل مشاهده باشد، به صورت طبقه بندی شده و قفسه ای انجام می گیرد و دکور داخلی اینگونه فروشگاه ها اغلب از جنس ام دی اف می باشد.

یک ویترین جذاب و مناسب با نیازهای حرفه ی شما تنها توسط کارشناسان اهل فن طراحی و اجرا خواهد شد و این در هر صورت به نفع بازار کار شما تمام می شود. دکور مغازه برای صاحبان مغازه، پایه و اساسی در بازار رقابتی کسب و کار به شمار میرود. علاوه بر نکات گفته در مورد ویترین و چیدمان دکور مغازه، نکته مهم دیگری که به عنوان یک اصل در طراحی داخلی مغازه وجود دارد، سیرکولاسیون و مسیر رفت و آمد مشتریان است. بنابراین دکوراسیون مدرن موبایل فروشی و چیدمان موبایل ها به بهترین شکل در درون فروشگاه های موبایل فروشی می تواند در جذب رضایت هرچه بیشتر مشتریان تاثیر زیادی بگذارد. مهمترین اصل در طراحی دکوراسیون مغازه، مسیر حرکت مشتری است. طراحی دکوراسیون مغازه بر اساس نوع خدمات و محصولاتی که ارائه می دهد انتخاب می شود. اصل مهم و تاثیر گذار دیگر در دکوراسیون مغازه استفاده از ترکیب رنگی متناسب است. از طرفی مقایسه نمودن، می تواند موجب شود فقط به برتری نسبت به مغازه های دیگر فکر کنید. به همین دلیل اگر به فکر تغییر دکور مغازه خود هستید، اجناس جذاب و خاص مغازه خود را در معرض دید قرار دهید.

در این مسیر نمونههایی از باکیفیتترین محصولات را قرار دهید تا مشتری با احساس خوشآیندی به انتهای فروشگاه برسد و تمام کالاهای شما را تماشا کند. این روزها ظاهر خیلی از فروشگاه ها و مغازه ها شبیه یک گالری لوکس فروشی شده است.البته انتخاب این سبک دکور تا حد زیادی مشروط به نوع خدمات ارائه شده است و برای همه مشاغل جالب و مناسب نیست. به همین دلیل هزینه طراحی داخلی فروشگاه و همچنین ساخت و اجرای ویترین، این روزها یکی از هزینه های متداول برای فروشندگان است. این نام اگر با طرح خاصی همراه باشد، می تواند بیشتر در یاد ها باقی بماند. بنابراین سعی کنید نام مغازه خود را با دقت بسیار زیادی انتخاب نمایید و آن را با طرح خاصی معرفی نمایید. در طراحی دکوراسیون فروشگاه پوشاک نکات و اصول خاصی وجود دارد که به بهتر شدن آن کمک می کند. امروزه طراحی دکوراسیون مغازه به اندازه خانه شاید هم بیشتر اهمیت پیدا کرده است. اگر می خواهید افراد برای اولین بار وارد مغازه شما شوند و سپس به مشتریان مغازه تبدیل شوند، ویترین را به بهترین نحو طراحی نمایید. سپس با نورپردازی زیبایی و جذابیت آن را چند برابر نمایید.

برای ایجاد حسی دنج و گرم در دکوراسیون مغازه بهتر است از مبلمان راحتی بهمراه کوسن ها و بالش ها رنگارنگ استفاده کنید که بسیار بیشتر از صندلی ها و میزهای فلزی و سرد زیبایی و تاثیر گذاری دارند. یکی از اشتباهات رایج مغازهداران در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه شلوغ کردن ویترین مغازه با اجناس متعدد است. اما زمانی که خسته و ناامید از پیدا کردن آن وارد همان مغازه می شوید، در کمال ناباوری لباس یا هر آن چیزی که به دنبالش بودید را پیدا می کنید. با تمام تلاشی که شما برای جذب خریدار به محصولاتتان کرده اید، قطعا عبور باعجله مشتریان از آنها، که باعث محدود کردن تعداد محصولات خریداری شده توسط آنها می شود، آخرین چیزی است که شما میخوا هید. نورپردازی های سقفی سرتاسری در روشن بودن تمام مغازه بسیار مهم هستند. برای دکور مغازه می توان از یک طیف رنگ خاص در کنار سبکی مشخص استفاده کرد که مشتری بتواند تمام موارد مورد نیاز خود را تهیه کرده و از مغازه خارج شود. در صورتی که ابعاد و متراژ مغازه به اندازه کافی بزرگ است این اصل سیرکولاسیون را به گونه ای تعبیه کنید تا مشتریان از یک سمت وارد و از سمت دیگر خارج شوند.در این حالت مشتریان به راحتی در مغازه به گشت و گذار می پردازند و در فضای مغازه می چرخند و این گونه است که دکور مغازه نقش مهمی در بهتر دیده شدن ویترین و کالاهای چیده شده ایفا می کند و فروش بالاتر می رود.

دیدگاهتان را بنویسید