شش- رنگ ها جادو می کنند!

بکارگیری بهترین رنگ بندی در دکوراسیون موبایل فروشی، اولین کاری است که بایستی در طراحی و اجرای محیط داخلی این فروشگاه ها صورت بپذیرد. فضا سازی در محیط داخلی بر اساس جنس های فروشگاه بسیار مهم است. نوع دکور و جنس قفسه بندی که برای مغازه خود انتخاب میکنید نیز خیلی مهم است. در این مقاله قصد داریم درباره برخی اصول و نکات مربوط به قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی صحبت کرده و این امر را مورد بررسی قراردهیم. پس با توجه به اهمیت این بازار و رقابت سنگینی که بین فروشندگان و مغازههای مختلف وجود دارد، رعایت برخی نکات هر چند ساده میتواند تاثیر بسیار زیادی را در جلب نظر مشتریان و افزایش میزان فروش داشته باشد. پس با توجه به رقابت سنگینی که در عرصه محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد، باید به اصول و عوامل زیادی توجه کرد. طبق نظر و تجربه برخی از کارشناسان و فروشندگان صنعت لوازم آرایشی، هنگام طراحی دکور برای محصولات پیچیده و خیلی پر زرق و برق باید از دکور و قفسه بندی ساده استفاده کنید.

برای دکور یک فروشگاه لباس مردانه که در فصل های سرد البسه گرمی مانند پالتو و کت مردانه را برای فروش عرضه می کند و در فصل های گرم به فروش لباس هایی مانند تی شرت می پردازد، لازم است که دکور مغازه به نحوی طراحی شود که انواع پوشاک امکان عرضه و ارائه به مشتریان را داشته باشند و از فضا نیز به نحو مناسب استفاده شود. سعی کنید لباس هایی با قیمت های متنوع نیز به فروش برسانید تا قشر وسیع تری بتوانند از شما خرید کنند. تم مورد نظر باید با سطح ارزش لباس ها، نوع مشتریان، محل فروشگاه و سایر موارد سنجیده شود. فراموش نکنید که حتما باید به نام گذاری فروشگاه خود نیز توجه داشته باشید. بهتر است محصولات مشابه کنار هم، همراه نام و قیمت مشخص، در یک قفسه چیده شده باشد. انتخاب یک تابلوی باکیفیت، خوش رنگ و لعاب و حرفهای برای مغازه شما، مانند نام تجاری و شناسنامه مغازهتان عمل خواهد کرد. که در عین شاخص و جالب توجه بودن، باعث شلوغی بصری مغازه نشود.. چون ممکن است حس منفی استفاده از نورهای رنگی باعث شود مشتری احساس کند. این نقاط همان چیزهایی هستند که توجه مشتری را به خود جلب میکنند و باعث میشوند که مشتری با خود بگوید: “آها! این همان مغازهای است که به دنبال آن میگشتم!” این نقاط حتی میتوانند کاری کنند که مشتری بعدا درباره مغازه شما با دوستان و آشنایان خود نیز صحبت کنند.

هنگام راهاندازی فروشگاه لوازم آرایشی خود حتما یک تابلو با سایز مناسب و فونت جذاب و در عین حال درست و خوانا را برای مغازه خود انتخاب کنید. پس حتما هنگام طراحی دکور، لوگو و برند خود را مورد توجه قرار دهید. توجه داشته باشید باید کالاهایی که مرتبط با یکدیگر هستند را در قفسه های نزدیک به هم بچینید و از قرار دادن کالاهای غیر مرتبط با یکدیگر در قفسه های یکسان خودداری کنید. برای مثال محصولاتی که در استندهای روبروی ورودی مغازه چیده شدهاند از اهمیت بالایی برخوردارند چون مشتری به محض ورود به مغازه این محصولات را مشاهده میکند. قفسه پیشخوان مغازه لوازم آرایشی معمولا بعد از مدتی استفاده مشتریان کثیف و نامرتب میشود. متراژ میز پیشخوان را به او بدهید و قیمت بگیرید. فرقی نمیکند علت استفاده شما از ویترین یا پیشخوان عرضه تازهترین محصولات لوازم آرایشی باشد یا صرفا برای نگهداری لوازم اضافی یا بهعنوان محل قرارگیری صندوق فروشگاهی، نکته مشترک تمام این حالتها اهمیت پیشخوان یا ویترین مغازه شما است. در دکور مغازه لوازم آرایشی خود لازم است تا فهرستی از لوازم آرایشی ضروری در فروشگاه خود داشته باشید. بهرهگیری از لوازم آرایشی قدمتی خیلی دور و دراز دارد که از نخستین تمدنهای تاریخ تا به امروز ادامه داشته است.

برای مثال میتوانید از قفسه و استندهای چوبی در دکور خود استفاده کنید. اما به طور کلی هم ویتیرین و هم نحوه چیدمان و قفسه بندی برای کالا باید به گونه ای باشد. طراحی دکوراسیون مغازه باید برای مشتری و کاربران آرامش کافی در زمان خرید ایجاد کند علاوه بر آن که دسترسی به محصولات مطابق با نوع فعالیت ارائه شده برای کاربران و یا صاحب فروشگاه باید تعریف شده باشد. دکور مغازه باید برای مشتری و کاربران آرامش کافی در زمان خرید ایجاد کند. برای کاربران و یا صاحب فروشگاه باید تعریف شده باشد. یکی از بهترین انتخاب ها برای کف مغازه استفاده از کفپوش وینیفلکس است که در انواع ضخامت 2 میلیمتری و 3 میلیمتری و متناسب با میزان رفت و آمد مشتری در مغازه انتخاب میشود. اگر چیدمان و طراحی داخلی مناسب نباشد، مشتری رغبتی به خرید نداشته و خیلی زود از مغازه خارج می شود. چیدمان ویترین و قفسه بندی شما باید به حدی جذاب باشد که امکان عبور مشتری بدون بررسی محصولات آن قفسه را به حداقل برساند. باکسها و قفسهها در گوشهای از مغازه یا میزی وسط میتوانند کالاهای بیشتری را به نمایش بگذارند. در طراحی نمای مغازه از مصالح مختلفی استفاده می شود که مصالحی همچون کامپوزیت، شیشه و اتصالات اسپایدر، آجر و ترمووود محبوبیت بیشتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید