شش- رنگ ها جادو می کنند!

اما برای منحصر به فرد شدن چیدمان، لازم است برخی دیگر از نکات فنی، ایدهها و پیشنهادات را نیز در نظر گرفت. به طور معمول بر اساس نوع این بیزینس، دکوراسیون سنتی و بهره گرفتن از ظروف سفالی یا نقاشی شده، قفسه های چوبی و رنگ آمیزی های الهام گرفته شده از رنگ های موجود در طبیعت، توانایی انتقال حس منحصر به فرد بودن را به مشتریان شما خواهد داشت. از مزیت دیوار پشت کانتر برای ایجاد یک نمایش جذاب و درگیرکننده از محصولات خود استفاده کنید. مثلا طلا فروشان برای جلوه بیشتر اجناس خود بهتر است زمینهای متفاوت مانند سیاه و یا سفید را در نظر بگیرند. البته توجه داشته باشید که این، توصیه ای صددرصد قطعی برای همه کسب و کارها نیست و چه بسا کسب و کارهایی باشند (مانند فروشگاههای ارزان فروشی) که تراکم و ازدحام جمعیت در داخل آنها، مشتریان بیشتری را به داخل جذب کند. با توجه به نکاتی که در این قسمت بیان کردهایم، میتوان دکوری مناسب برای مغازه داشت. این رنگ ظاهری مرتب و زیبا به مغازهی شما خواهد بخشید و با این انتخاب نظر مشتریان به محصولات بیشتر جلب خواهد شد؛ ضمن اینکه رنگ سفید حس آرامش و پاکیزگی را برای مشتری تداعی خواهد کرد.

نکته مهم دیگر اینکه اگر محصولات پر فروش در قسمتی که بیشتر دیده میشوند قرار بگیرند توجه بیشتری را به سمت مغازه جلب خواهند کرد. بسیار حیاتی است که این واقعیت را همیشه در ذهن داشته باشید: از زمانی که شخصی قدم به فروشگاه شما می گذارد تا زمانی که تصمیم به پرداخت وجه می گیرد (و یا فروشگاه را بدون هیچ خریدی ترک می کند)، تصمیمات هوشمندانه در طراحی فضا، تفاوت قابل توجهی در اینکه فروشی داشته باشید یا خیر، ایجاد خواهد کرد. عموما یک رویه و سبک خاص برای طراحی دکوراسیون مغازه بین مغازهداران مد میشود، که در نتیجه آن تقریبا تمام مغازههای یک خیابان دکوراسیون داخلی و ویترین مشابه خواهند داشت. نکته مهمی که پیش از هر چیزی برای طراحی دکور مغازه وجود دارد، متراژ مغازه و همینطور کاربری مغازه است. لذا توصیه میشود که فضای فروشگاه ها به صورت مستطیل شکل طراحی شوند. در فضای رقابتی امروز ، تجارت ویترین های فانتزی ، لوکس و دکوراسیون جذاب فروشگاه و مغازه می تواند تأثیر بسزایی در جذب بیشتر مشتری و رونق کسب و کار داشته باشد و اهمیت طراحی یک دکور زیبا ، جذاب و مشتری پسند بر هیچکس پوشیده نیست. رنگ آمیزی: رنگ ها بر احساسات ما تأثیر می گذارند، برخی بیشتر و برخی کمتر، اما همگی دارای خصوصیات مخصوص به خود هستند که بر رفتار خریدار اثر می گذارند.

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم هزینه کردن برای طراحی مغازه حرفه ای و کارآمد به هیچ عنوان نباید به منزله ی یک هزینه ی بی فایده تلقی شود. دکوراسیون مغازه های کفش فروشی شامل فضاهایی برای قرار دادن کفش ها، مبل ها یا صندلی هایی برای نشستن افراد و امتحان کردن کفش ها، آینه برای مشاهده، بخش صندوق و پرداخت پول، و در نهایت انبار جهت نگهداری کفش ها است. هفت- رنگ ها در کنار نرمی پارچه ها هم جادو می کنند… اما چیزی که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که در دکوراسیون مغازه، همه چیز به خصوص رنگ ها، در خدمت اجناس داخل مغازه هستند و به هیچ وجه نباید حضور آن ها را تحت تاثیر خود قرار بدهند. اگر فروشگاه و محل کسب شما در مکانی قرارگرفته است که واحدهای صنفی مشابه زیادی در آن مکان قرار دارد و به عبارتی مشتریان گوناگون، این مکان را بهعنوان صنف این کالا میشناسند، دست شما برای طراحی ویترین تا حد زیادی بازتر است. بعنوان آخرین نکته، پیشنهاد می شود این سرعتگیرها بطور منظم تغییر کنند تا حس نوآوری و تحول در کسب و کار شما برای مشتریان تکراری، ایجاد شود. سیاستهای کاربردی که برای جلب توجه مشتریان در مغازه اعمال میشود، در آخر به داشتن سود بیشتر منجر خواهد شد.

شاید وقت آن باشد که در سیاستهای تبلیغی خود که ویترین یکی از مهمترین آنها به شمار میرود تجدیدنظر کنید… اکثر مغازهداران تصور میکنند چون ویترین جنبه تبلیغاتی دارد و نوعی تبلیغ رایگان و آسان است، پس باید از تمامی اجناس موجود در فروشگاه حداقل یکی پشت ویترین مغازه قرار گیرد. یکی از مهمترین نکات در طراحی ویترین مغازه، استفاده از نورپردازیهای مخفی و آشکار به همراه توجه به ست رنگی است. دکور مغازه برای صاحبان مغازه، پایه و اساسی در بازار رقابتی کسب و کار به شمار میرود. در واقع ویترین یک پل ارتباطی بصری بین مشتری و اولین تصویر ذهنی وی از تجارت شماست و اگر دکوراسیون ویترین برای مشتری جذاب باشد ، وی را ترغیب می کند از داخل مغازه بازدید کند ، از نور مناسب استفاده کند و چیدمان کالاهای شما و همچنین استفاده از رنگهای جذاب در طراحی دکوراسیون ویترین بسیار مهم است. طراحی ظاهر فروشگاه یا فروشگاه باید از دقت و حساسیت لازم برخوردار باشد. باید کاری کرد تا مشتریان زمان بیشتری را در مغازه باشند تا جذب مشتری بیشتر و خرید بیشتری انجام شود. هر قدر ویترین جذابتر باشد، قطعا مشتریان بیشتری جذب خواهد شد. ترجیحا در این مسیر نمونههایی از بهترین اجناس را قرار دهید تا مشتریان زمان بیشتری در مغازه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید