طراحی و تولید دکوراسیون فروشگاه – از مرحله طراحی تا اجرا توسط تیم نوین کابین

قدرت عدد 3 مرتبط با قانون هرم یا همان Pyramid Principle است؛ یعنی شما بلندترین وسیله را در قسمت وسط قرار میدهید و وسایل کوچکتر را کنار آن میگذارید. برای قسمت های مختلف فضای مغازه کوچکتان باید از رنگ هایی استفاده کنید که هنگامی که نور خورشید به داخل مغازه می تابد یا وقتی با نور لامپ ها ترکیب می شود، جلوه ای خاص به مغازه ببخشد. اگر احساس می کنید چند وقتی است مشتریان شما کم شده اند، یا اینکه در ابتدای کار هستید اما مشتریان زیادی ندارید، باید به شما بگویم که امروزه وجود مغازه های بسیار زیادی که در حوزه فروش شما فعالیت می نمایند، که معمولا 90 درصد آن ها به دکوراسیون مغازه خود بسیار اهمیت می دهند. رنگ بندی و طراحی تابلو ورودی مغازه شما نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. می توانید با استفاده از گیاهان یا استفاده از یک رنگ یا نورپردازی خاص ورودی مغازه تان را شاخص کنید تا حس دعوت شوندگی از سوی مشتریانتان دریافت شود. طبق تحقیقات تاریخ شناسان ایده و ابتکار آرایش ابتدا توسط مردم مصر باستان مورد استفاده قرار گرفته است. محصولات تولید و عرضه شده در این صنعت بخش جدایی ناپذیری از سبد خرید مردم در نقاط مختلف دنیا هستند.

صنعت لوازم آرایشی جزء معدود صنایعی است که دارای مشتریان دائمی و باوفا است. حالا امروزه نیز با افتتاح کارخانههای تولید لوازم آرایشی و طراحی مدلهای مختلف قفسه بندی و رشد روزافزون تعداد مغازه های لوازم آرایشی، این صنعت با رشد چشمگیری روبرو شدهاست. در مقابل هنگام به نمایش درآوردن محصولات ساده و معمولی باید سعی کنید با استفاده از المان های جذاب نظر مشتری را به این محصولات جلب کنید. فرقی نمیکند علت استفاده شما از ویترین یا پیشخوان عرضه تازهترین محصولات لوازم آرایشی باشد یا صرفا برای نگهداری لوازم اضافی یا بهعنوان محل قرارگیری صندوق فروشگاهی، نکته مشترک تمام این حالتها اهمیت پیشخوان یا ویترین مغازه شما است. متراژ میز پیشخوان را به او بدهید و قیمت بگیرید. قفسه پیشخوان مغازه لوازم آرایشی معمولا بعد از مدتی استفاده مشتریان کثیف و نامرتب میشود. چه صرفا قصد مراقبت از پوست و موی خود را داشته باشید یا بخواهید زیبایی خود را دوچندان کنید و بدون توجه به جنسیت، حتماً در زندگی خود از محصولات مختلف آرایشی استفاده میکنید. به خصوص مشتریانی که برای زیبایی اهمیت بسیار زیادی را قائلند.

در هر حال به تصاویر و توضیحاتی که در خصوص هر یک از آن ها ارائه شده است دقت کنید و در صورت لزوم با یک طراح داخلی در خصوص ایده مدنظر تان مشورت داشته باشید. هنگام راهاندازی فروشگاه لوازم آرایشی خود حتما یک تابلو با سایز مناسب و فونت جذاب و در عین حال درست و خوانا را برای مغازه خود انتخاب کنید. نوبت به انتخاب درست ویترین، استند، و قفسه ها، ظروف و دکوری های قنادی می باشد. رنگ زرد نیز معمولا در فروشگاه های مربوط به کودکان کاربرد دارد. شما باید طراحی داخای را به گونه ای انجام دهید . مثلا برای مشتریان شیک پسند بهتر است از دکور و ویترین براق و درخشان و پرنور و برای مشتریان طبیعی و ارگانیک پسند نیز طراحی طبیعیتر را مورد نظر قرار دهید. به عنوان مثال، ممکن است یک ویترین کاملا تیره رنگ و کم نور لوکس در یک محیط پرنور نمایی بسیار شاخص و برجسته داشته باشد و همان ویترین در میان فروشگاه هایی که همگی نماهایی با نور اندک دارند، به هیچ وجه به چشم نیاید. به موفقیت برندها نگاه کنید تا بفهمید چرا سرمایه گذاری روی دکوراسیون داخلی مهم است. یکی از مهمترین این عوامل، قفسه بندی مغازه لوازم آرایشی است که در صورت رعایت اصول مربوطه میتواند موفقیت مغازه شما را تضمین کند.

البته نظر و علایق مشتریان شما باید مهمترین فاکتور مورد توجه شما هنگام تصمیم گیری درمورد طراحی دکور، قفسه بندی و ویترین مغازه لوازم آرایشی شما باشد. تم و رنگ بندی شما در بخشهای مختلفی از لوگو برند شما تا تجهیزات فروشگاهی که انتخاب کردهاید، قفسههای فروشگاهی، ویترین و سایر قسمتهای مغازه لوازم آرایشی شما نمایان میشود. هر فروشگاهی دارای یک فضای 7.5 تا 22 سانتیمتری است که دقیقا جلوی درب ورودی قرار دارد و به عنوان Decompression Zone شناخته میشود. برای مثال محصولاتی که در استندهای روبروی ورودی مغازه چیده شدهاند از اهمیت بالایی برخوردارند چون مشتری به محض ورود به مغازه این محصولات را مشاهده میکند. برای مثال میتوانید از قفسه و استندهای چوبی در دکور خود استفاده کنید. برای دکور داخلی مغازه میتوانید از طیف رنگی خاص در کنار سبکی مشخص استفاده کنید. و در صورت لزوم از نورهای مصنوعی که میتوانید در سقف های کاذب نصب کنید بهره ببرید. میتوانید لوازم را درون باکس ها و قفسه های تعبیه شده. افزایش فروش و تبدیل بازدیدکنندگان و رهگذران به مشتری، از این چالش هاییست که صاحبان فروشگاه ها و مغازه های مختلف با آن مواجه اند و دکوراسیون مغازه، فروشگاه و فضای تجاری مرتبط با پوشاک، یکی از راهکارهای مهم و اصلی در به نتیجه رسیدن این چالش است.

دیدگاهتان را بنویسید