طراحی و تولید دکوراسیون فروشگاه – از مرحله طراحی تا اجرا توسط تیم نوین کابین

برای دکور مغازه می توان از یک طیف رنگ خاص در کنار سبکی مشخص استفاده کرد که مشتری بتواند تمام موارد مورد نیاز خود را تهیه کرده و از مغازه خارج شود. برای یک مغازه کوچک، عوامل زیادی وجود دارد که باعث جذب مشتریان می شود. به عنوان مثال ایجاد فضایی برای کتابخانه میتواند برای افراد کتاب خوان جذاب باشد. اگر صاحب مغازه ای کوچک باشید، این امر اهمیتی دوچندان به خود می گیرد. در این حالت مشتری دیگر احساس نمی کند که وارد یک مغازه کوچک با کالاهای محدود شده است. مغازه هایی که طراحی بی نظیری دارند، شما را به سمت خود می کشند و در مقایسه با دیگر فروشگاه ها موفق تر عمل می کنند. ولی با این حال باز هم موفق به جذب مشتری نبوده اند. توجه به سیستم گرمایش و سرمایش مغازه ، چیدمان مبلمان برای استراحت مشتریان ، نورپردازی صحیح و پرنور ، عدم استفاده از رنگ بندی تند و پرهیز از دکور شلوغ. مشتریان در پاساژها و از کنار مغازه های گوناگون عبور میکنند و در نهایت آن مغازه ای را برای خرید انتخاب می کنند که توجه و کنجکاوی آنها را تحریک کند و حس دعوت شوندگی را در آنها برانگیزد.

تمام آن چه که درباره دکور مغازه لوازم آرایشی گفته شد، چیزهایی است که صرفا مغازه شما را زیبا می کند و نظر مشتریان را به سمت مغازه شما جلب می کند. دکورهای شلوغ فرصت دیده شدن اجناس را از مشتریان میگیرند و توجه را به سمت خود جلب میکنند. یا باید به سراغ یک مغازه دیگری بروم تا چیزی که به دنبال آن هستم را پیدا کنم؟ بوتیک و مغازه پوشاک، از آن دست مغازه هایی است که ویترین در آن اهمیت فراوانی دارد و از همین رو در ساخت، طراحی و نصب آن باید بیشترین دقت را بکار برد. دکوراسیون فروشگاه پوشاک، از موارد مهمی است که توجه به آن باعث رضایت بیشتر مشتریان و فروش بیشتر البسه می شود. مثلا می توانید یک دکور مخصوص حراجی بچینید و کلمه حراج را طوری به نمایش بگذارید که همه ببینند. به طور کلی باید نحوه چیدمان و ویترین و قفسه بندی کالاها را به گونه ای انتخاب کنید که در عین جالب توجه بودن باعث شلوغی و کاهش دید نشود.در کنار این مواردی که اشاره شد یکی از اصول کاربردی دیگر در مورد چیدمان دکور مغازه و ویترین ها به عنوان یک اصل در طراحی داخلی در نظر گرفتن مسیر رفت و آمد مشتریان یا سیرکولاسیون است.

ویترین مغازه باید آنگونه باشد که با ویترین مغازه های اطراف تفاوت چشم گیری داشته باشد. بر می گردد. برای طراحی دکوراسیون باید بعد از خرید همه وسایل و تجهیزات مورد نیاز تصمیم گیری کنید.طراحی نور پردازی داخلی و ویترین ها هم تاثیر بسیار شگفتی بر زیبایی و جذابیت بصری و جلوه بیشتر کالاها دارد. قطعا هنگامی که برای رنگ بندی دکور کافی شاپ تصمیم گیری می کنید اهمیت رنگ تاثیر بی نظیری دارد چرا که افراد از هجوم شلوغی و سر و صدای شهر به آن پناه می برند و رنگها تاثیر جادویی بر روحیه افراد و آرامش آنها دارد. سوالات خود را می توانید در کامنت های همین مطلب یا بخش مشاوره رایگان دکوراسیون با ما در میان بگذارید و یا در صورتی که تمایل دارید برای طراحی دکوراسیون، انتخاب رنگ ها و چیدمان فروشگاه و فضای تجاری از طراحان اتود کمک بگیرید، می توانید از طریق مشاوره معماری آنلاین با ما در ارتباط باشید. در صورتی که مغازه کوچک شما بیش از حد شلوغ باشد و محصولات و کالاهای خود را در هر گوشه ای از مغازه چیده باشید، برای مشتری خوشایند نیست و به او احساس سردرگمی و خفگی دست می دهد و کوچکی مغازه شما بیشتر در چشم او نمایان می شود.

یک فروشنده باید در طراحی دکوراسیون مغازه کوچک خود دقت کافی را داشته باشد و بداند که رعایت چه نکاتی باعث جذب مشتری و در نهایت خرید او از مغازه کوچکش می شود. به همین دلیل در طراحی داخلی فروشگاه پوشاک باید دقت داشته باشید که مشتریان باید با چینش حرفه ای اجناس و نوع طراحی قفسه ها و محیط ترغیب به دیدن کل مغازه شما شوند. بنابراین برای نور پردازی حساسیت و دقت بیشتری به خرج بدهید و ایده پردازی کنید. طراحی قفسه ها هم نیاز به فکر و ایده دارد. باید قفسه ها و پارتیشن بندی مغازه کوچک شما به نحوی باشد که علاوه بر مرتبی مغازه، همه اجناس نیز به چشم بخورد. نورپردازی مغازه یک امر بسیار مهم در بهتر جلوه کردن کالاهای مغازه کوچک شما می باشد. در مقابل مزونهای لباس عروس بهتر است کمتر از رنگ سفید برای زمینه استفاده کنند زیرا لباس عروس ممکن است روی زمینه سفید کمتر جلوه کند و خودش را نشان دهد. برای مثال تلفن های همراه در یک قفسه و ویترین، هدفون و هندزفری در قسمتی دیگر و قاب های موبایل نیز در گوشه ای دیگر از فروشگاه قرار بگیرد. سکوها را می توان در فرم مکعبی، منحنی و حتی فرم های چند گوشه به کار برد.

دیدگاهتان را بنویسید