مدلهای بسیار شیک از دکوراسیون مغازه و پوشاک در اصناف مختلف

اگر منعطف باشید و چشم و گوشتان را باز نگه دارید، می توانید مطمئن باشید که یک طراحی خرده فروشی را اجرا خواهید کرد برای شما و مشتری، حالت برد-برد دارد. اگر چیدمان و طراحی داخلی مناسب نباشد، مشتری رغبتی به خرید نداشته و خیلی زود از مغازه خارج می شود. اگر شما قصد طراحی دکوراسیون داخلی مغازه کیف و کفش دارید می توانید از قفسه و یا آویزها برای چیدمان کیف و کفش ها استفاده کنید. برای مثال، نشان دادن ویترین فروشگاه با قرار دادن المان ها و شاخص های خیاطی مانند نخ و سوزن های دکوراتیو یا قیچی، به طور غیر مستقیم مفهوم مورد نظر را انتقال می دهد. اما حتما این نیمکتها یا صندلیها را در معرض دید و رو به مشتریان قرار دهید تا آنهایی که در حال پرسه زدن در فروشگاه هستند ببینند که چنین فضایی در فروشگاه وجود دارد. تنوع رنگ و طرح ها می تواند با یک مربع پنج در پنج درنظر گرفته شود و یا یا یک پالت رنگی نامنظم که برخی از رنگ و طراحی ها در آن برجسته تر شده اند برای دکور دیوار در نظر گرفته شود. یک فروشنده باید در طراحی دکوراسیون مغازه کوچک خود دقت کافی را داشته باشد و بداند که رعایت چه نکاتی باعث جذب مشتری و در نهایت خرید او از مغازه کوچکش می شود.

برای یک مغازه کوچک، عوامل زیادی وجود دارد که باعث جذب مشتریان می شود. دکوراسیون و طراحی فروشگاه لباس زنانه یکی از شاخه های پر کاربرد و با اهمیت در طراحی فضا های تجاری می باشد، در طراحی چنین فضا هایی، قسمت هایی مثل ویترین اصلی ودرب ورودی و قسمت ورودی مغازه مهم تر از سایر قسمت ها می باشد، چرا که منظر و دید اول مشتری و افراد در حال عبور در این بخش ها قرار دارد به همین دلیل معمولا در طراحی آن ها از دقت و خلاقیت بیشتری استفاده می گردد. مسلماً دکوراسیون یک مغازه لوازم کودک با دکوراسیون یک فروشگاه لوازم آشپزخانه تفاوت های بسیاری دارد. امروزه در طراحی دکوراسیون مغازه از راحتی مشتری نیز فراتر رفته و با تحلیل رفتارهای آنان سعی دارند که به گونه ای دکوراسیون فروشگاه را طراحی کنند تا بتوانند نیازهای آتی مشتریان را مرتفع سازند. در چنین مکانی نیاز به اولویت استفاده از تجهیزات موجود و طراحی مناسب است. برای دیزاین داخلی سوپر مارکت بهتر است ابتدا با توجه به فضای مورد نظر خود، طرح اولیه ای از سوپر مارکت دلخواهتان را ترسیم کنید سپس به صورت مرحله به مرحله و اصولی به طراحی دکوراسیون سوپر مارکت بپردازید و هر کدام از کالاها و اجناس را در محلی مشخص و مناسب قرار دهید.

توجه داشته باشید که کلاهایی مانند شیر و نان و ماست و پنیر از انواع کالاهایی هستند که نیاز روزانه مشتریان می باشند و بهتر است این کالاها را در قسمت انتهایی سوپر مارکت قرار دهید تا مشتریان مجبور شوند برای تهیه این نوع کالاها از میان راهرو و کلی اجناس دیگر عبور کنند با این روش کالاهایی که فروش زیادی ندارند در معرض دید مشتری ها قرار می گیرند و شانس فروش آن ها افزایش می یابد بنابراین بهتر است در هنگام چیدن اجناس در قفسه ها این نکته را مد نظر داشته باشید. برای دکور یک فروشگاه لباس مردانه که در فصل های سرد البسه گرمی مانند پالتو و کت مردانه را برای فروش عرضه می کند و در فصل های گرم به فروش لباس هایی مانند تی شرت می پردازد، لازم است که دکور مغازه به نحوی طراحی شود که انواع پوشاک امکان عرضه و ارائه به مشتریان را داشته باشند و از فضا نیز به نحو مناسب استفاده شود.

در اغلب بوتیک های مردانه علاوه بر انواع لباس، کفش و سایر ملزومات مورد نیاز آقایان نیز به فروش می رسد، بر همین اساس لازم است برای انتخاب دکوراسیون داخلی مغازه دقت زیادی شود و فضایی را ایجاد نمایید که از هر لحاظ مناسب و ایده آل باشد. پس با ایده گرفتن از مواردی که در مقاله دکور مغازه لوازم آرایشی به آنها اشاره کردیم؛ علاوه بر ایجاد دکوری زیبا و جذاب برای مغازهتان، میزان فروش خود را نیز چندین برابر نمایید. توجه داشته باشید 75 درصد از افرادی که وارد سوپر مارکت می شوند به سمت راست خود نگاه می کنند بنابراین بهتر است کالاهای فروش ویژه و جذاب تر را در قفسه های موجود در سمت راست سوپر مارکت بچینید. برای ایجاد حسی دنج و گرم در دکوراسیون مغازه بهتر است از مبلمان راحتی بهمراه کوسن ها و بالش های رنگارنگ استفاده کنید که بسیار بیشتر از صندلی ها و میزهای فلزی و سرد زیبایی و تاثیر گذاری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید