7 نکته در طراحی مغازه آرایشی

نورپردازی مناسب سبب میشود که محصولات جذابتر و شیکتر به نظر برسند، انعکاس ملایم نور محیط را چشمنواز میسازد و کالاها را براق جلوه میدهد، بنابراین احساس خوشایندی در مشتریان به وجود میآورد، البته استفاده از نورهای خیره کننده در دکور مغازه رونق را از مغازه میگیرد زیرا کالاها دیگر مجالی برای خودنمایی پیدا نمیکنند. تمامی برندهای معتبر برای تبلیغات خود از نورپردازیهای قوی برای بهتر نشان دادن کالاها استفاده میکنند، زیرا این نورها با ایجاد یک جلوه بصری غیر واقعی، ذهن شما را برای زیبا نشان دادن کالا متقاعد میکند. تصویر پس زمینه نیز یک انتخاب بی نظیر برای خلق یک جهان بی پایان است. تصویر بالا ویترین مغازهی Harvey Nichols در لندن است که برای ساخت چنین دکوری از ۵۳۷۰ متر چراغ LED، ۵۱۰۱ عدد ستاره و دایره و توپهای نئونی و ۳۸۲ آینه استفاده شده است. فروشگاهی که دکوراسیون آن با افراد حرف می زند، نیازی به تبلیغ توسط مسئولین فروش ندارد.

این روزها با توجه به زیاد شدن علاقه ی مردم به شیرینی و شکلات و بالا رفتن کیفیت مواد اولیه. به دقت به این ویترین نگاه کنید و از آن الهام بگیرید. بدون شک با دیدن آن مکث کرده و به سمتش رفته و به خرید از آن مغازه ترغیب خواهید شد. اگر مغازه شما دارای متراژ مناسب است؛ بهتر است فضایی را برای آسودن مشتریان فراهم کنید. فراموش نکنید که سادگی همیشه بهترین انتخاب است. بنابر این طبیعی است که روزانه افراد زیادی جهت خرید، فروش، تعمیرات و کارهای دیگر به فروشگاه ها و مغازه های موبایل فروشی سر بزنند و از آن ها کمک بگیرند. در این مدل دکور زدن ها اولویت اول توجه به فصل است و سپس اشاره به اجناس داخل مغازه. حتی ایده برای دکور ویترین مغازه کوچک با دکور ویترین مغازه بزرگ هم تفاوت دارد. در عوض شلوغی بیش از حد ویترین و استفاده ی نادرست از رنگ ها و المان ها سبب می شود بیننده با پیام دکور و ویترین مغازه ارتباط بر قرار نکرده و این گمراهی سبب پرهیز او از ورود به مغازه است.

بسیاری از فروشگاه های لوازم آشپزخانه جدید دستمال های خشک کن مخصوص آشپزخانه را روی صفحه فلزی ساخته شده بر دیوار آویزان می کنند. درواقع این هنر طراح دکوراسیون فروشگاه است که دکور فروشگاه را بسته به شرایط موجود بتواند به بهترین شکل ممکن درآورد. هنگام ویترین زدن در این شرایط باید به مناسبت مربوطه در طراحی خود اشاره داشته باشید. اگر پوستر و یا طرح گرافیکی به جای رساندن مفاهیم در ساده ترین شکل از عناصر متعدد استفاده کند، پیام آن یا توسط بیننده درک نخواهد شد و یا باعث کج فهمی می شود. اگر به دنبال مناسب ترین طرح برای دکوراسیون مغازه خود می گردید می توانید به بخش اهالی فن و متخصصین معماری و بازسازی در چیدانه سر بزنید. بله، دکور مغازه فاکتوری مهم در انتخاب مغازهی شما در میان سایر مغازههای لوازم آرایشی است. چگونه میتوانیم یک دکور جذاب برای مغازه طراحی کنیم؟ علاوه بر ویترین، دکوراسیون داخلی مغازه هم برای نمایش محصولات استفاده میشود.

فضاهای اداری و تجاری : شاید در قدیم ویترینها کاربرد معرفی اجناس و نوع کاربری مغازه یا فروشگاه را داشتند اما امروزه علاوه بر این نقش، سهم عمدهای در جلب و جذب مشتری دارند. چیدمان دکور مغازه با توجه به سلیقه صاحب مغازه و کاربری آن میتواند کاملا متفاوت باشد. تصور کنید در یک صبح سرد زمستانی در حال گذر از این مغازه هستید. نمونه ی بالا یک نمونه ی موفق از این دست ویترین زدن ها است. ترکیب رنگی به کار رفته در این نمونه نیز به حال و هوای کریسمس بسیار نزدیک است. به آدمکهای فلزی بنگرید که چطور هدایا و درخت کریسمس را آماده میکنند. در حقیقت این ویترین داستانی را در حال بازگویی است که ذهن بیننده را معطوف خود کرده است. یکی از راههایی که میتواند به راحتی توجه اطراف را به خود معطوف کند، استفاده از رنگهای شاد و خیره کننده است. یکی از نکاتی که باعث میشود حال و هوای ویترین شما بهبود یابد و نیز ارتباط نزدیکتری با مخاطبان و رهگذران برقرار شود، ویترین زدن همگام با مناسبات مهم است. هر فروشگاهی دارای یک فضای 7.5 تا 22 سانتیمتری است که دقیقا جلوی درب ورودی قرار دارد و به عنوان Decompression Zone شناخته میشود.

دیدگاهتان را بنویسید