افزایش رتبه سایت پیشرفته
افزایش رتبه سایت: 9 روش برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل متاوب
همانطور که گفته شد، با پیشرفت تکنولوژی زمینه فعالیت اینترنتی و آنلاین فراهم شده است و بسیاری از صاحبان کسب و کار به استفاده از سایت های اینترنتی برای فروش محصول و ارائه خدمات روی آورده اند. یکی از دغدغه های مدیران سایت، بهبود و افزایش رتبه سایت محسوب می شود که با استفاده از روش هایی که عنوان کردیم و با کمی تخصص و صبر، می توانید به آن دست پیدا کنید. این روش نوعی تبلیغ کسب و کار به شمار می آید که به صورت متن نوشتاری در سایت های پربازدید منتشر می شوند. برای نوشتن این متن باید دقت فراوانی را به خرج دهید تا با متنی جذاب، کسب و کار خود را معرفی نمایید. استفاده ار رپورتاژ آگهی در سایت های پربازدید سبب آشنایی کاربران با خدمات شما خواهد شد و به عنوان یک روش موثر در افزایش بازدید سایت شناخته می شود.
نتایج این روش قابل پیش بینی نیست، اما در صورتی که محتوای شما به شدت مورد توجه کاربران قرار گیرد، در حجم زیادی می تواند به اشتراک گذاشته شود. در بسیاری از این گونه دیرکتورها، کاربران قادر به درج نقد و بررسی های خود از کسب و کارها می باشند. هر چه نقدهای مثبت شما در این گونه وب سایت ها بیشتر باشد، احتمال کسب رتبه بالاتر در نتایج محلی گوگل برای شما بیشتر خواهد شد. بنابراین زمان را به این کار اختصاص داده و کاربران خود را تشویق به درج نظرات کنید. ویکیپدیا دارای اعتبار بسیار زیادیست و کسب بک لینک از آن تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت شما به همراه خواهد داشت.
در واقع لینک سازی بایستی به عنوان یکی از استراتزی های دراز مدت شما محسوب گردد و همواره به صورت آرامی از آن بهره ببرید. زمانی که کاربران اقدام به باز کردن آدرسی از سایت می کنند که وجود خارجی نداشته و یا احیانا پاک شده است، با خطایی به نام 404 مواجه خواهند شد. شاید دلیل نمایش چنین خطایی وجود اشکال در سرور سایت باشد، اما در اغلب موارد دلیل آن جا به جایی یا حذف کامل صفحه است. ایجاد برچسب های محتوایی موجب دسته بندی محتوای سایت شما در ابعاد کوچک تر می شود. با استفاده از دسته بندی ها می توانید محتوای سایت را در موضوعات کلی تقسیم بندی کنید.
حتی بعضی مدیران وبسایت ها با ذهنیت کاربرد هشتگ اینستاگرام، تعداد زیادی برچسب در انتهای مطالب خود قرار می دهند. به منظور افزایش سئوی سایت لازم است، با معیارهای قرار گرفتن در رتبه اول گوگل آشنا شوید. ابزارهای آنالیز لینک میتوانند به شما در شناسایی فرصتهای بکلینک و بهبود استراتژیهای لینکسازی کمک کنند. این ابزارها اطلاعات دقیقی در مورد لینکهای ورودی به سایت شما و همچنین لینکهای مرده و غیر قابل دسترس ارائه میدهند که میتوانید از آنها برای بهبود استراتژیهای خود استفاده کنید. گوگل در سال های گذشته بارها قوانین خود در این زمینه را تصحیح کرده است و در صورت تخطی از آن با پنالتی گوگل مواجه خواهید شد. گوگل به این موضع توجه کرده و ممکن است قبل از ورود کاربران به سایت آنها را با اخطار هک شدن سایت مواجه کند.
این آیتم گوگل را از موضوعیت صفحه باخبر می کند، در نتیجه حداقل از یک کلمه کلیدی به خصوص در آن استفاده کنید. طول عنوان صفحه می بایست نهایتا 70 کاراکتر بوده و به گونه ای نوشته شود که توجه کاربران را جلب کند. در اغلب مواقع سئو با هدف جذب کاربرانی که هنوز نام شما را نشنیده اند به کار می رود. با این حال بهینه سازی سایت برای بازگشت کاربران نیز می تواند در افزایش رتبه آن تاثیر به سزایی داشته باشد. تنها چند صدم ثانیه زمان کمتر در بارگذاری سایت می تواند تاثیر مثبتی بر روی رتبه آن داشته باشد. سرعت سایت به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی رتبه آن در نتایج جستجو گوگل و سایر موتورهای جستجو تاثیر گذاشته و ارزش بهینه سازی زیادی دارد.
همچنین با انتشار محتوای جالب و بهروز و اطلاعات مفید، کاربران به صفحات شما برمیگردند و این موضوع به بهبود رتبه وبسایت شما در گوگل کمک میکند. شاید بسیاری از شما به دنبال ثبت رایگان سایت در گوگل باشید یا اینکه به فکر ساخت نقشه سایت باشید. در ادامه مطالب اطلاعات دقیقی را در مورد نقشه سایت در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید در جهت افزایش رتبه گوگل صفحات از آن، بهره مند شوید. فرض کنید شما دارای یک وب سایت هستید و قصد دارید بخشی از آن را به عنوان فروشگاه در اختیار کاربران قرار دهید. یکی از اقداماتی که برای افزایش رتبه گوگل باید در نظر بگیرید، تحقیق و جستجو برای پیدا کردن کردن کلمات کلیدی مناسب صفحات سایت است.
بنابراین اگر قصد افزایش رتبه سایت خود را دارید باید به مبحث سئو سایت توجه ویژه ای داشته باشید و از تاثیرات آن غافل نشوید. با پیشرفت علم و فناوری، بسیاری از اشخاص برای گسترش کسب و کار خود به ساخت سایت و وب سایت اقدام می کنند. برای بهتر دیده شدن سایت باید اقداماتی را جهت افزایش رتبه سایت انجام داد تا بازدید سایت افزایش یابد. به همین دلیل افزایش رتبه و بازدید سایت به یکی از دغدغه های اساسی صاحبان سایت ها تبدیل شده است. روش های زیادی برای بهبود رتبه سایت در جستجوی گوگل وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با چگونگی افزایش رتبه سایت و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل آشنا خواهیم کرد.
چراکه بخش فنی وبسایت یا اصطلاحاً سئو تکنیکال، در صورت کوچکترین اشتباه یا باگی میتواند باعث تنزیل رتبه سایت شود. متخصص فنی سایت وظیفه بررسی لینک سازی، پراکندگی کلمات کلیدی، بهینه سازی لینک های داخلی، ارورهای صفحات و… دارد. علاوه بر این به صورت پیوسته وب مستر را بررسی میکند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بلافاصله آن را برطرف کند. بهبود رتبه سایت در گوگل و کسب رتبه اول در گوگل نه تنها توانایی کسب و کار شما برای ایجاد ترافیک را افزایش میدهد، بلکه باعث شده مخاطبان کسب و کار شما را معتبر بینند. در این مقاله، یک چکلیست کامل و حرفهای برای سئو ارائه دادیم که شامل 41 نکته ضروری بود.
تقویت لینکدهی بین صفحات داخلی سایت، نقش کلیدی و حیاتی در ارتقا سئو سایت دارد. لینک سازی داخلی بین صفحات، میزان اهمیت آنها را برای رباتهای گوگل مشخص میکند. هر چه تعداد لینکهای مرتبط و با کیفیت ارجاع داده شده به یک صفحه بیشتر باشد، اعتبار آن صفحه هم بالاتر رفته و گوگل متوجه می شود که آن مطلب از ارزش بالاتری برخوردار است. برای لینک سازی داخلی اصولی و پر بازده باید قواعد بازی را بلد باشید؛ برای مثال، از مطالب مرتبط را به یکدیگر لینک داخلی دهید تا بازدیدکنندگان را به صفحات ارزشمند سایتتان هدایت کنید. با لینکدهی به پستبلاگهای قدیمی از اعتبار و ارزش آنها برای ارتقای رتبه محتواهای جدید استفاده کنید. در ساخت لینک و ایجاد ارتباط بین صفحات، به ویژگی فالو بودن لینکهای توجه داشته باشید تا انتقال اعتبار و پیج رنک بدرستی رخ دهد.
این توضیحات، علاوه بر کمک به موتورهای جستجو در درک محتوای صفحه، کاربران را نیز برای یافتن محتوای مفید هدایت میکنند. آیا میدانید موتورهای جستجو چگونه تشخیص میدهند که یک صفحه وب درباره چه موضوعی است؟ این قابلیت از طریق تکنیکی به نام کلمات کلیدی LSI ممکن میشود. این روش به موتورهای جستجو اجازه میدهد روابط معنایی میان کلمات مختلف را شناسایی کنند و نتایج جستجوی دقیقتری ارائه دهند. یکی از موثرترین روشها در افزایش رتبه سایت، استفاده از کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords) است. این عبارات که شامل چند کلمه مشخص و دقیق هستند، معمولاً رقابت کمتری دارند و جستجوهای هدفمندتری را به همراه میآورند.
با استفاده از ابزارهایی مانند Google Search Console، میتوانید کلمات کلیدی پرطرفدار را شناسایی کرده و محتوای خود را براساس آنها بهینه کنید. این فرآیند به معنای بهروزرسانی مطالب قدیمی یا تولید محتوای جدیدی است که به طور دقیق نیازهای مخاطبان هدف شما را برآورده میکند. پاک کردن کدهای غیرضروری نیز به بهبود رتبه صفحات وب در موتورهای جستجو کمک میکند. اگر وبسایت شما کدهای اضافی زیادی داشته باشد، کراول شدن آنها توسط رباتهای موتورهای جستجو زمان بیشتری طول میکشد و این موضوع میتواند بر رتبه صفحات شما تأثیر منفی داشته باشد. این موضوع به افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب نیز کمک میکند و در نتیجه در بهبود رتبه شما تأثیر مضاعفی خواهد داشت.
هیچ استراتژی مهمتر از این در سئو وجود ندارد و اغلب وب سایت ها را نیز شامل می گردد. این استراتژی در سئو به عنوان یک قانون طلایی شناخته می شود و در صورت دنبال کردن آن نتایج ارزنده ای به دست خواهید آورد. داده های کافی از عملکرد وب سایت به دست بیاورید، یادبگیرید که چرا این استراتزی ها خوب یا بد هستند، تغییرات لازم را در استراتژی ها اعمال نموده و سپس این فرایند را تکرار نمایید. جدا ازینکه از چه تکنیک هایی استفاده می نمایید، هر چقدر بیشتر دست به این کار بزنید، بیشتر به هدف خود نزدیک می شوید. بزرگترین امتیازی که شبکه های اجتماعی در اختیار شما می گذارند امکان انتشار پست های وبلاگ شما در محیطی بسیار بزرگ است که این امر موجب هر چه بیشتر دیده شدن محتوا و افزایش شانس گرفتن لینک می شود.
توضیحات متا به موتورهای جستجو کمک میکند تا بفهمند صفحه شما درباره چه موضوعی است. این بخش نیز باید شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد و به گونهای نوشته شود که مخاطب را ترغیب به کلیک کند. بهعلاوه، با لینک دادن به صفحات کلیدی و مهم، میتوانید اعتبار صفحات خاص را تقویت کنید. یکی از مهمترین فاکتورها برای موفقیت در سئو و جذب مشتریان بیشتر، تولید محتوای اختصاصی و غیرکپی است. محتوای اختصاصی به شما کمک میکند تا در دنیای رقابتی کسبوکارهای آنلاین، تمایز ایجاد کنید.
استفاده از تصاویر در صفحات سایت چه به عنوان ورود به یک گالری عکس چه برای یک پست منتشر شده در سایت می تواند ایده بسیار خوبی باشد. به عنوان مثال بعضی از فرمت ها در بعضی از دستگاه ها به خوبی بارگذاری نمی شوند و موجب کندی سرعت سایت می گردند. با استفاده از فایل robots.txt می توانید از دسترسی پایشگرها به اینکس بعضی از صفحات جلوگیری کرده تا از ایجاد محتوای تکراری خودداری کنید. همچنین با این کار می توان محتوایی که علاقه مند به مشاهده آنها از طرف ربات های گوگل نیستید را از دید آنها مخفی نگه دارید. دقت داشته باشد که از این روش برای تکنیک های کلاه سیاه استفاده نکنید، چرا که گوگل پس از مدتی متوجه نیت اصلی شما می گردد.
این یعنی طول URL شما اثر مستقیم بر روی کاهش یا افزایش رتبه گوگل شما ندارد. اما، طول URL بر روی تجربه کاربری تاثیر دارد (که در نهایت این موضوع بر روی سئو شما تاثیر دارد). در واقع زمانی که می خواهید در تغییر URLها با کاهش رتبه در گوگل مواجه نشوید، باید از redirect 301 استفاده نمایید. در این صورت شاید مدتی افزایش رتبه گوگل نداشته باشید، اما پس از گذشت زمان، بالا بردن رتبه سایت در گوگل ساده تر خواهد شد. شما باید همیشه محتوای وبسایت خودتان را برای همه کاربران و رسیدن به صفحه اول گوگل بهینه سازی کنید!
انتخاب یک هاستینگ مناسب، تأثیر مستقیمی بر عملکرد و موفقیت وبسایت شما دارد. هاستهای نامعتبر یا کند میتوانند تجربه کاربری ضعیفی ایجاد کرده و حتی بر رتبه سایت در گوگل تأثیر منفی بگذارند. هاست باکیفیت باید سرعت بالا، امنیت قوی و پشتیبانی فنی مناسبی ارائه دهد. برای رفع این مشکل، استفاده از ابزارهایی مانند Screaming Frog SEO Spider توصیه میشود. این ابزارها به شما کمک میکنند تا لینکهای شکسته را شناسایی کرده و با لینکهای سالم جایگزین کنید. همچنین، میتوانید از وجود لینکهای شکسته در سایر وبسایتها بهره ببرید و با پیشنهاد محتوای مرتبط، هم به بهبود بکلینکهای خود کمک کنید و هم کیفیت وب را ارتقا دهید.
در صورتی که گوگل مشکوک به تبادل بک لینک به صورت شبیه سازی شده ای شود، ارزش آن بک لینک را حداقل خنثی کرده و یا در حالتی بدتر هر دو وب سایت را با جریمه هایی رو به رو می کند. در کدهای وبسایت شما تگ های هدری وجود داشته که از H1 شروع شده و تا H6 ادامه می یابد. این تگ ها برای اشاره به سر فصل ها و زیرمجموعه هایشان به کار برده می شود. گوگل در هنگام ارزیابی ساختار صفحه از این تگ ها استفاده کرده تا درک بهتری از محتوای آن داشته باشد. در بعضی از مواقع پیش می آید که گوگل دو نسخه متفاوت از یک محتوا را (مانند نسخه HTTPS و نسخه HTTP از همان صفحه) مشاهده کرده و آن را به منزله محتوای تکراری می بیند، در صورتی که چنین چیزی نیست. شما می توانید با چک کردن کنسول جستجوی گوگل و سایر ابزارها به بررسی این گونه مشکلات پرداخته و یکی از نسخه های مشابه را پاک کنید.
برای ریدایرکت کردن دائمی لینک ها، باید از کد وضعیت 301 استفاده کنید که به صورت دائم، URL ها را به آدرس جدیدی منتقل می کند. به بیان دیگر، استراتژی سئو به پرسش های «چه چیزی» و «چرا» می پردازد، در حالیکه نقشه راه پاسخ به سوال «چگونه» است. نقشه راه سئو سند نوشتاری است که سازمان ها برای هماهنگ نگه داشتن همه فعالیت های مختلف سئو با یکدیگر، حذف اشتباهات و تصمیم گیری سریع استفاده می کنند. برای بررسی اینکه کجاها ریدایرکت 302 به کار برده شده، میتونی از ابزارهایی مثل Screaming Frog یا Ahrefs استفاده کنی. برای اینکه مطمئن بشی همچین لینکهایی نداری، از ابزارهایی مثل Screaming Frog استفاده کن تا لینکهای HTTP رو پیدا کنی و اونا رو به نسخه HTTPS تغییر بدی.
در حالت اول که با این خطا روبرو شدید بایستی، با شرکت ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید. این ریدایرکت برای تغییر آدرس صفحات، بدون کاهش رتبه در گوگل استفاده می شود. ریدایرکت ها اصولا برای از بین بردن صفحات 404 یا صفحات کم بازدید و بی ارزش مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال تصور می کنیم که تبلتی به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته تا به نقد و بررسی آن بپردازید. بهتر است که در متن این بررسی حتما به صورت واضحی بیان کنید که این تبلت چرا و چگونه در اختیار شما قرار گرفته است. در صورت لینک دادن به وب سایت تبلت نیز بهتر است که از لینک های با اتربیوت sponsored استفاده کنید.
علاوه بر این، بهینهسازی فایل robots.txt در وردپرس به بهتر ایندکس شدن وبسایت شما کمک میکند. آمارها نشان میدهند که صفحات با محتوای طولانی اغلب رتبههای بالاتری را در گوگل از آن خود میکنند. نمودار زیر، رابطه میانگین تعداد کلمات محتوای صفحات وب و میانگین جایگاه آنها در گوگل را به خوبی نمایش میدهد. اینفوگرافیکها میتوانند مفاهیم پیچیده و طولانی را با استفاده از ترکیب تصویر، متن، نمودار و... در نتیجه اینفوگرافیکها از ابزارهای مناسب برای بهبود سئو وبسایتها شناخته میشوند. اگر بعد از افزایش رتبه سایتتان در گوگل، اجرای تاکتیکها را متوقف کنید، به زودی این رتبه را از دست خواهید داد؛ چراکه رقبای شما همچنان در حال تلاش هستند.
فاکتورهای رتبه بندی کم اهمیت تر دیگری نیز وجود دارند، فاکتورهایی نیز هستند که هنوز کشف نگردیده یا توسط گوگل آشکار نشده اند. به خاطر نوع ماهیت این پست، ما عمدا به برخی نکات خیلی خلاصه اشاره کردیم، چرا که بسته به نوع شرایط، ممکن است توضیحات دیگری نیز وجود داشته باشد. یکی از بهترین و آسان ترین روش ها یافتن افراد جدیدیست که احتمالا به برند شما علاقه مند خواهند شد. شرکت های مشابه با خود را یافته و با دست یابی به فالوورهای آنها، سعی در جذب آنها کنید. در بسیاری از مواقع دیده می شود که این افراد در پاسخ به شما، صفحه تان را فالو خواهند کرد.
صفحات مختلف یک وب سایت برای درج بک لینک از نظر اعتبار با یکدیگر یکسان نیستند. به عنوان مثال قید شدن لینک سایت شما در وبلاگ سایر سایت ها می تواند گزینه خوبی برای لینک سازی باشد. همچنین درج لینک سایتتان در صفحه ای که به برند شما اختصاص داده شد نیز نتایج خوبی در بر خواهد داشت. نمایش صحیح صفحه 404 به شکلی که تجربه کاربری منفی به همراه نداشته باشد، راهکار خوبی برای این سناریو است. صفحه سفیدی که کاربر هبچ تعاملی نمی تواند با آن داشته باشد، راهکار صحیحی برای آن نیست.
این سوالات میتونن ایدههای خیلی خوبی برای نوشتن محتوا یا حتی ساختن یه بخش FAQ (سوالات پرتکرار) روی سایتت باشن که هم نیازهای کاربر رو برطرف کنه و هم به سئو کمک کنه. کلمات کلیدی بلند (Long-Tail Keywords) عباراتی هستن که معمولاً طولانیتر و دقیقتر از کلمات کلیدی رایج هستن. این کلمات جستجوهای خاصتری رو هدف قرار میدن و نرخ تبدیل بالاتری دارن، چون کاربرهایی که این کلمات رو جستجو میکنن دقیقاً میدونن دنبال چی هستن. همچنین خوبه که آدرس نقشه سایتتو به فایل robots.txt اضافه کنی تا موتورهای جستجو راحتتر پیداش کنن. البته در صورتی که قصد دارید محتوای سایت خود را در قالب PDF به کاربران ارائه دهید، لازم است همه چیزهایی که محتوایتان نیاز دارد را به آن اضافه کنید.
برای مثال، در این مطلب از ویپدیا دربارۀ نکات ساده اما بسیار کاربردی تأثیر سوشال سیگنال بر سئو صحبت کردهایم. یکی از کلیدیترین نکات برای کسب رتبۀ برتر در موتورهای جستوجو، نظر مخاطب است. ویدیوها ابزار قدرتمندی برای اینکه چگونه بازدید سایت را بالا ببریم هستند. موتورهای جستجو به سایتهایی که محتوای ویدیویی ارائه میدهند توجه بیشتری دارند. علاوه بر این، ویدیوها میتوانند کاربران را مدت زمان بیشتری در سایت شما نگه دارند.
این ابزارها بهت گزارش کاملی از مشکلات سرعت سایتت میدن و راهحلهایی برای بهبودش ارائه میکنن. مثلاً به جای "خرید کفش"، عباراتی مثل "خرید کفش ورزشی ارزان مردانه" میتونه یه Long-Tail Keyword باشه. این کلمات معمولاً رقابت کمتری دارن و برای سایتهای کوچک یا تازهکار یه فرصت خوب برای جذب مخاطب و افزایش ترافیک ارگانیک هستن. فایل robots.txt به موتورهای جستجو میگه که کدوم صفحات و فایلهای سایتت رو بخزن (crawl کنن) و کدوما رو نباید. بهعبارت ساده، این فایل راهنمایی میکنه که موتورهای جستجو کجاها رو باید بگردن و از کجاها باید رد بشن.
از جمله راهکارهای رایجی که وبمستران برای بهبود سرعت سایت به سراغ آنها می روند، شامل تکنیک بارگذاری تنبل Lazy load، کشکردن صفحات و فشردهسازی کدها (minify) میشود. علاوه بر این روشهای متداول، افزونههای وردپرسی مختلفی هستند که برای افزایش سرعت سایت میتوان آنها را روی وردپرس سایت نصب کرد. تا اینجا به مواردی که میتوانند در بهبود رتبه و بهینهسازی سایت به شما کمک کنند، اشاره شد. اما مواردی هستند که بهتر است از آنها دوری کنید یا با دقت بیشتری آنها را در سایت خود پیاده کنید. چون در صورت انجام شدن یا اشتباه انجام شدن نه تنها باعث رشد وبسایت شما نخواهند شد، بلکه ممکن است باعث افت آن شوند. همچنین، اگر از کلمات کلیدی موردنظر خود در توضیحات متا استفاده کنید، وقتی صفحۀ شما در نتایج گوگل ظاهر میشود، گوگل آنها را پررنگ میکند و باعث میشود سایت شما قابل توجهتر نمایان شود.
موتور Object-aware ما نور را در محیط تشخیص میدهد و سوژهها را دقیقاً تشخیص میدهد. رنگ و بافت طبیعی پوست خود را دقیقاً همانطور که چشمان شما میبیند، به رخ بکشید. نسل بعدی ProVisual Engine ما اکنون با پردازنده قدرتمند ما تقویت شده است - به شما امکان میدهد برای داشتن بهترین تجربه دوربین و ویرایش ما تا به امروز، عکس بگیرید، مشاهده کنید و ویرایش کنید. میتوانید تصمیم بگیرید که آن را کجا پردازش کنید، در دستگاه یا در فضای ابری. نویز ناخواسته پسزمینه ویدیوهایتان را فیلتر کنید و با Audio Eraser آنها را به اشتراک بگذارید. Galaxy AI صدای شما را با تنظیم انواع مختلف صدا از جمله صدای گفتار، موسیقی، باد و موارد دیگر تنظیم میکند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری