بررسی سئو سایت رقبا با کمترین هزینه

13 ابزار سئو برای آنالیز رقیب از رقبای خود سبقت بگیرید! نبض بلاگ

جواب این سؤالات به شما کمک می‌کند تا روشی مناسب را انتخاب کرده و وضعیت سئو سایت خود را بهتر کنید. اما کارایی این آنالیز‌ ها زمانی بیشتر می‌شود که درباره فعالیت سایت‌های رقیب شما باشند؛ نه هر سایت اینترنتی دیگر. پس ابتدا باید سایت‌ های رقیب خود را مشخص کنید تا بتوانید نسبت به آنالیز آن ها اقدام کنید. چون این تحلیل به شما کمک می‌کند تا دید بهتری نسبت به فعالیت خود داشته و شانس موفقیت استراتژی انتخابی، بیشتر شود. می دانید که سئو یکی از مهمترین مهارت هایی است که برای رشد یک وب سایت باید به کار بگیرید.

گزارش نویسی سئو یکی از ارکان اساسی در ارزیابی و بهبود استراتژی‌های سئو است. با استفاده از ابزارهای مناسب و با رعایت اصول گزارش نویسی، می‌توانید گزارشی دقیق و جامع از عملکرد سایت خود تهیه کرده و به مدیران یا مشتریان ارائه دهید. گزارش‌های سئو نه‌تنها به شفافیت و اعتمادسازی کمک می‌کنند، بلکه به شما این امکان را می‌دهند که از روند بهینه‌سازی سایت خود آگاه شده و تصمیمات بهتری برای آینده اتخاذ کنید. کمتر کسی هست که با سئو آشنا باشد و ابزار گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) را نشناسد. زیرا این ابزار، ابزاری رایگان و قدرتمند است که به سئوکارها و صاحبان سایت‌ها این امکان را می‌دهد تا عملکرد وب‌سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل به‌طور دقیق بررسی و بهینه‌سازی کنند.

پس یک راه مفید برای آنالیز سایت رقبا به صورت رایگان، به مشتری تبدیل شدن برای آن سایت است. در این مقاله آموزشی به بیان هشت نکته مهم در بررسی رقبای سایتتان خواهیم پرداخت. این نکات به شما کمک خواهد کرد تا رقبای اصلی سایت خود را شناسایی کرده، علت کسب رتبه بهتر سایتشان را بفهمید و همینطور یاد بگیرید که چگونه بایست با آنها رقابت کنید. معمولا این جریمه‌ها را می‌توان مرتبط به یکی از سه حیطه «کدهای فنی و مشکلات آن‌ها»، «محتوای سایت» و «لینک‌های خارجی در سایت» دانست. همه این موارد قابل بررسی و اصلاح هستند؛ اما پیش از هر اقدامی باید شناسایی شوند.

جت سئو ابزاری مفید برای بدست آوردن رتبه سایت در گوگل، برطرف کردن مشکلات سئو، تحقیق کلمات کلیدی و نظارت دقیق بر وضعیت سایت است که به وبمسترها کمک می‌کند تا رتبه گوگل خود را بهبود بخشند. جت سئو یک ابزار آنالیز سئو سایت جامع است که با توجه به نیازهای مدیران سایت‌های ایرانی، تحلیل و طراحی شده است. در حال حاضر ابزار تحلیلی جت سئو به صورت رایگان ارائه شده و پیوسته امکانات جدیدتری به آن اضافه خواهد شد. شما هم می‌توانید همین حالا به صورت 7 روز رایگان مشکلات سئو سایت خود را با جت سئو بررسی کنید. رقابت برای جذب توجه کاربران و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شدت افزایش یافته است. هر وب‌سایتی برای موفقیت نیاز دارد که درک کاملی از رقبا و عملکرد آن‌ها داشته باشد.

شما می توانید با بهینه سازی مناسب محتوای سایت به غنی تر کردن آنها پرداخته و در کلمات کلیدی که احیانا رقبای شما به آن توجهی نکرده اند، رتبه خوبی کسب کنید. در حقیقت رقبای شما از نظر سئو ممکن است در خارج از حوزه کسب و کار شما بوده، اما در نتایج جستجو حضور بسیار قوی داشته باشند. به عنوان مثال شیرینی فروشی که در تهران در حال رقابت با دیگر سایت ها در کلمه کلیدی “بهترین شیرینی فروشی تهران” است، الزاما برند بزرگی محسوب نمی گردد. بررسی رفتار کاربران کمک می‌کند تجربه‌های بعدی آن‌ها را بهبود ببخشید و بازدیدکنندگان سایت را حفظ کنید. درک تجربه و رفتار کاربران در مواجهه با سایت می‌تواند بر نرخ ورود، نرخ تبدیل، نرخ پرش، ترافیک سایت و تعامل با کاربران تاثیرگذار باشد.

Monitor Backlinks در بازار جدید است، اما در حال حاضر شهرت زیادی کسب کرده است. می توانید بک لینک های مختلف رقبا را ردیابی کنید، دسته ای از بک لینک های منفی را فاش کنید و موارد با کیفیت را پیدا کنید. حتی اگر نمی توانید با رقبای خود به تفاهم برسید، صحبت با آنها همچنان می تواند به شما کمک کند اطلاعات مهمی را جمع آوری کنید تا به شما کمک کند کسب و کار خود را در بازار متمایز کنید. اکنون که پاسخ دادیم تحلیل رقبای سئو چیست؟ وقت آن است که نگاهی به نحوه انجام تحلیل رقابتی در چند مرحله اساسی بیاندازیم. توجه داشته باشید که اینها متداول ترین مراحل هستند و می توانید بلافاصله آنها را اجرا کنید.

از این رو نیاز به توانایی بالا در آنالیز داده‌هایی که از طریق ابزارهای گزارش‌گیری فراهم می‌شود، دارد. مشاورین سئو به دلیل اینکه با تیم‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ، سئو، نویسندگان و کارفرما به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط قرار می‌گیرند، نیاز به مهارت‌های کلامی و روابط عمومی بالا دارند. داشتن این مهارت به آن‌ها کمک می‌کند بتوانند، ارتباط موثری میان تیم‌ها برقرار کنند و در صورت بروز چالش، موضوع را به خوبی مدیریت کنند. برای استفاده از ابزار Semrush، باید به بخش Domain Overview رفته و آدرس سایت رقیب خود را در آن وارد کنید. در گام بعدی، دکمه Search را بزنید تا این ابزار یک نمای کلی از اطلاعات مربوط به سئوی سایت رقیب را برای شما نمایش دهد.

در حوزه سئو اغلب متخصصین با ارائه تضمین موفقیت در سئو موافق نیستند، چرا که آپدیت الگوریتم‌های گوگل نامشخص است. گوگل به صورت مداوم الگوریتم‌های خود را به روز رسانی می‌کند و هیچ تضمینی وجود ندارد که در صورت ارائه اپدیت جدید، رتبه سایت تغییر کند و نتایج حاصل از زحمات سئوکار به صورت آنی از بین برود. حتی در مواقع ضروری، نیاز است کل استراتژی سئو سایت تغییر کند و بر مبنای آخرین آپدیت الگوریتم‌های گوگل ارائه شود. اما برخی از مشاورین سئو معتقد هستند، با داشتن تجربه و تخصص لازم می‌توانند به راحتی تضمین موفقیت بدهند و معمولا در قراردادهای سئو، ضمانت کیفیت کار و تعهد بازگشت وجه را قید می‌کنند. در چنین شرایطی تضمین موفقیت سایت کاملا منطقی خواهد بود و در صورت عدم موفقیت مشاور سئو مبلغی دریافت نمی‌کند. این جمله بسیار مشهور “سئو به معیارهای بسیاری بستگی دارد” را شماهم شنیده‌اید.

تحلیل سایت رقبا به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند و استراتژی‌های بازاریابی خود را بهینه سازند. از طریق استفاده از ابزارهای تحلیل رقابتی می‌توان به اطلاعات حیاتی مانند کلمات کلیدی مورد استفاده، بک‌لینک‌ها و محتواهای محبوب رقبا دست یافت و بر اساس آن‌ها تصمیمات استراتژیک گرفت. در این مقاله از ژاکت آکادمی، به معرفی ۱۲ ابزار قدرتمند برای تحلیل سایت رقبا می‌پردازیم که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. برای بهینه‌سازی سایت و جذب ترافیک بیشتر از موتور جستجوی گوگل، استفاده از ابزارهای گوگل برای سئو به یکی از ارکان اساسی تبدیل شده است. این ابزارها که هرکدام ویژگی‌ها و کارکردهای منحصر به فردی دارند، به شما این امکان را می‌دهند که عملکرد سایت خود را بهبود بخشیده و آن را در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار دهید. ابزارهای گوگل برای سئو نه تنها برای تحلیل و رصد وضعیت سایت شما مفید هستند، بلکه به شما کمک می‌کنند که مشکلات فنی سایت را شناسایی و رفع کنید و حتی استراتژی‌های بهینه‌سازی محتوا را برای کلمات کلیدی هدفمند تعیین کنید.

قبل از باز کردن محتوا و اطلاعات سایت رقبا، بفهمید که در واقع می خواهید چه چیزی را از این رقیب ها بیاموزید. وب سایت رقبا جایی که شما خود را با دیگران مقایسه می کنید و بیشتر و بیشتر به خود شک می کنید. این رقبات میتواند آنالیز سایت رقبا در سئو ، آنالیز سایت رقبا در محتوا و… باشد. این موضوع برای متخصصان سئو، طراحان سایت، صاحبان کسب و کار‌ها، تولید کنندگان محتوا و هر فردی که در زمینه گوگل و سایت فعالیت می‌کند، ضرورت دارد و باید اطلاعات کاملی در این زمینه به دست بیاورند. در ادامه، انواع کلمات کلیدی را به شما معرفی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که از لحاظ هدف کاربر و طول کلمه، این کلیدواژه‌ها چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و بهتر است که از کدام یک استفاده کنید.

شما می‌توانید آخرین تغییرات را به صورت خودکار از این ابزار دریافت نمایید. مثلا تغییرات در آخرین محتواها، قیمت‌ها، صفحات محصول، سرعت سایت، ابعاد و غیره با این ابزار قابل دریافت می‌باشد. شما می‌توانید همانند کلمات کلیدی مشترک، محصولات و خدمات خود را در اینترنت جستجو کنید. حال با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم و با یک چک لیست کامل و بهترین ابزارهای بررسی سئو رقبا آشنا شویم. افرادی که سابقه فعالیت بیشتری دارند، سایت‌ های رقیب خود را به خوبی می‌شناسند.

پس از ورود به قسمت جستجوی کیوردهای ابزار WordStream، آدرس URL رقیب خود را وارد کنید. حال لیستی از کلمات کلیدی به همراه میزان ترافیک ورود به سایت رقیب نمایش داده می‌شود. تنها کاری که باید انجام داد، سرچ کردن عبارت کلیدی مرتبط با با فعالیت است. مثلاً اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی برای پوشاک هستید، عبارت «خرید لباس یا خرید لباس زنانه» را سرچ کنید. با این کار، گوگل لیستی از سایت‌های فعال در این حوزه را به شما معرفی می‌کنند.

قبلا هم گفتیم سئو یک فرآیند رقابتی است و اگر شما در این رقابت بهتر از رقبا کار کنید ، جایگاه بهتری را هم کسب خواهید کرد اما به هیچ عنوان نباید نگاهتان را از رقبایتان بردارید. اما شما همچنین می توانید بر روی وب سایت هایی نظارت کنید که فقط در مورد رقیب یا محصولاتشان صحبت می کنند، اما به آن ها لینک نمی دهید. این به شما می گوید که آن ها به شما علاقه مند هستند، بنابراین شما می توانید رقیب خود را به لینک بکشید. با استفاده از آن، دریابید که چه تبلیغاتی برای وب سایت های مختلف و مارک های برتر ارائه می شود. می توانید مکان و اندازه تبلیغات اخیراً نمایش داده شده را مشاهده کنید و Moat راهنمای گام به گام مکان تبلیغات خود را ارائه می دهد.

هر چند برای آنالیز سایت رقبا ابزارهای زیادی به نام ابزارهای آنالیز سایت وجود دارند، اما ما میخواهیم در این پست به ٧ راه رایگان آنالیز رقبا بپردازیم. همچنین قرار دادن بک لینک در سایت هایی که رقبای شما نیز از آنجا لینک گرفته اند، می تواند راهکار خوبی برای لینک سازی باشد. دقت داشته باشید که انجام این کار بدون استفاده از ابزارها تقریبا غیر ممکن است. هر چه میزان رقابت در یک کلمه کلیدی بیشتر باشد، سئو در آن دشوارتر بوده و کسب رتبه توسط سایت شما در آن کمتر خواهد شد. بهتر است که بر روی کلماتی تمرکز کنید که میزان رقابت در آنها کمتر باشد، چرا که به راحتی و در مدت زمان کمتری می توانید سهمی از نتایج جستجو در صفحه اول را از آن خود کنید.

ناپ شاپ، فعالیت خود را از سال 1393 در زمینه طراحی سایت فروشگاهی مبتنی بر nopCommerce آغاز نمود و با ارائه بهترین راهکارها و خدمات، به یکی از پیشگامان این صنعت تبدیل شده است. همان‌ طور که در تصویر زیر می‌بیند گزارش‌هایی که این ابزار ارائه می‌دهد بسیار عمیق‌تر و دقیق‌تر است و برای تیم بازاریابی و فروش هم بسیار مفید و کاربردی. در این قسمت دلایلی که شما باید از ابزارهای سئو برای آنالیز رقیب استفاده کنید را می‌گوییم. قبل از اینکه ما به فکر جگونگی آنالیز سایت رقیب باشیم، باید رقیب خود را پیدا کنیم. اما در بسیاری از صنایع، رقیب شما می تواند در همسایگی شما یا آن سوی دنیا باشد.

همچنین شما کاربران می‌توانید از خدمات سفارش تولید محتوا سایت ما برای تولید مطالب سئو شده استفاده کنید. نگارش این محتواها در 3 کیفیت عادی، تخصصی و فوق تخصصی با کیفیت‌ بالا و رعایت نکات مهم سئو انجام خواهد شد. به طور کل میتوان گفت هزینه سئوی سایت وردپرس در ایران نسبت به یک وبسایت غیروردپرسی به مرتاب کمتر است. سئوی تکنیکال یا فنی سایت بخش دیگری است که بسیاری از سایت‌ها با آن درگیر هستند. اگر در این بخش مشکلات زیادی وجود داشته باشد، زمان بیشتری باید برای سئوی سایت صرف شود و این موضوع می‌تواند روی تعرفه سئوی تکنیکال و قیمت سئوی سایت شما تأثیرگذار باشد. پس از این که رقبای بالقوه خود را شناسایی کردید، حالا باید سایت هایی که دارای رتبه به خصوصی در کلیدواژه های هدف شما هستند را فیلتر کرده تا رقبای واقعی سایت خود را شناسایی کنید.

بهینه سازی هایی حتی در ابعاد کوچک را دست کم نگرفته و به صورت مداوم به تحلیل فعالیت های سایت های رقیب بیندازید. بررسی و تحلیلی سئو داخلی سایت های رقبا، گنجینه ای از اطلاعات ارزشمند را در اختیار شما خواهد گذاشت. با استفاده از این اطلاعات به نوع محتوای منتشر شده توسط آنها، سرعت انتشار آنها و کلمات کلیدی هدف گذاری شده خواهید رسید. این برنامه که در نسخه رایگان و محدود نیز ارائه شده‌، برای سایت‌های بزرگ با صفحات متعدد کاربرد دارد. فرآیند بررسی همه صفحات در یک سایت بزرگ‌تر و پیچیده‌تر می‌تواند بسیار زمان‌بر و خسته‌کننده باشد. ابزار «Screaming Frog» کمک می‌کند تمامی این جستجو در مدت زمان محدودی انجام شود.

فرید تشیعی، متخصص سئوی تکنولایف، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در استفاده از داده‌ها برای بهبود استراتژی‌های سئویی را بیان کند و با مطالعه موردی چند پروژه این مفهوم را توضیح دهد. اگر شما هم به دنبال یک شغل پردرآمد برای خانم‌ها می‌گردید تا بتوانید هم درآمد خوبی داشته باشید و هم از نظر ذهنی و روانی در امنیت باشید و بتوانید تعادل را بین کار و زندگی خود برقرار کنید، حتماً تا پایان همراه ما باشید. با مشغول به کار شدن در هر یک از این مشاغل، می‌توانید بهترین درآمدها را از شغل‌های بسیار مناسبی به دست بیاورید. کاهش نرخ پرش (Bounce Rate) یکی از بهترین راهکارهایی است که شما می‌توانید برای موفقیت سایت خود انجام دهید. به طور عادی، زمانی که شما برای رسیدن به یک جواب خاص در گوگل سرچ می‌کنید، انتظار دارید که سریعاً به جواب سوال خود برسید و دوست ندارید که موضوعات اضافی را بخوانید.

این ابزار به‌ویژه برای دیجیتال مارکترها و متخصصان سئو بسیار مفید است، زیرا اطلاعات دقیقی درباره ترافیک سایت، کلمات کلیدی برتر، و منابع ترافیک ارائه می‌دهد. شناخت دقیق رقبا به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیمات را برای بهبود رتبه وب‌سایت خود در موتورهای جستجو بگیرید. تحلیل سایت رقبا ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما این فرایند نیاز به دقت و استفاده از ابزارهای مناسب دارد. در ادامه، به بررسی گام‌های اصلی و ابزارهایی که می‌توانند در این مسیر به شما کمک کنند، می‌پردازیم. با تجزیه و تحلیل رقبا از نظر سئو، می‌توان فعالیت و جایگاه سایت خود را با آن‌ها مقایسه کرد.

Authority Score برای کارشناس سئو هر سایتی بسیار بسیار مهم و کمک‌کننده است. چون او را از بررسی کردن مجموعه‌ای از اطلاعات و داده‌‌های جزئی بی‌نیاز می‌کند و به او تصویری کلی از کیفیت و اعتبار هر یک از وبسایت‌های رقیب می‌دهد. عکس زیر نمونه‌ای از این گزارش و تحلیل است که از سایت Semrush برداشته شده است. زمان دقیق به عواملی مثل سطح رقابت کلمات کلیدی، وضعیت فعلی سایت و حوزه کاری شما بستگی دارد. به‌طور کلی سئو فرآیندی زمان‌بر است که برای کسب نتایج پایدار به 3 تا 6 ماه زمان نیاز دارد.

با گذشت زمان، وب سایت های دیگر – که اکثر آنها رقبا هستند – یاد می گیرند که چگونه محتوای خود را بهینه کنند و رتبه سایتشان را بالا ببرند، به همین دلیل است که تجزیه و تحلیل رقابتی SEO باید یک ابتکار مداوم برای هر کسب و کاری باشد. هدف اصلی کارشناس سئو هر وبسایتی این است که آن را در کلمات کلیدی و مهم برای کسب‌وکار (صاحب وبسایت) به خط اول نتایج گوگل برساند. هر چه کلمات کلیدی سخت‌تر باشد (یعنی رقابتی‌تر باشد)، سئو سایت سخت‌تر است. چون باید وبسایت‌های رقیب بیشتری را پشت سر گذاشت تا به صفحه‌ی اول و خط اول رسید. ازجمله اطلاعاتی که می‌شود از ابزارهای تحلیل رقبا در سئو به دست آورد این است که رقیب برای افزایش رتبه چقدر بک‌لینک‌های معتبر و ارزشمند گرفته یا حجم محتوای تولید شده برای فلان سوژه در بلاگ رقیب چقدر بوده است.

در مقاله دیگری به معرفی بهترین ابزارهای سئو پرداخته ایم که با استفاده از آن ها می توانید بر روی سئوی سایت خود فعالیت مفیدتری داشته باشید. یعنی رقابت در گرفتن جایگاه مناسب برای عبارت های مناسب باعث می‌شود تا سئوکار ها به فکر آنالیز سئو سایت رقبا بیافتند. این می تواند به شما کمک کند تا لینک های وبلاگ نویسان و وب مسترها را در زمینه خود تجزیه و تحلیل کنید تا استراتژی ایجاد پیوند خود را ایجاد کنید، از رقبا خود پیوندهای با کیفیت بسازید و محتوای طعمه پیوند را بنویسید. شما می توانید گزارشات مفصلی درباره رقبای اصلی، از جمله داده ها در مورد موقعیت های متوسط آن ها، پیش بینی ترافیک و دید وب سایت، دریافت کنید. همچنین می توانید داده ها را برای صفحه اول هر جستجوی پیگیری شده جمع آوری کرده و براساس قابلیت مشاهده آن ها را سفارش دهید. الکسا امکان ردیابی ترافیک وب جهانی از وب سایت های خود و رقبا را فراهم می کند.

شما می‌توانید با ورود به قسمت “Link Explorer”، لینک سایت مدنظر خود را وارد کنید. سپس می‌توانید تمام لینک‌هایی که به صفحات سایت رقبا لینک داده‌اند را بیابید. از آنجایی که اقدامات سئو و بهینه سازی سایت بر روی غالب پلتفرم‌ها قابل اجرا بوده و می‌تواند منجر به بهبود سئو آنها هم بشود، شما می‌توانید از فعالیت‌های سئویی سایت رقیب اطلاع یافته و تقلید کنید. با این حال اکیدا توصیه می‌کنیم در بررسی سئو رقبا، از فعالیت ایشان صرفا ایده گرفته سپس آن را متناسب با درک و وضعیت سایت خود به کار بگیرید. اکنون که سایت های رقیب خود را شناسایی و لیست کلیدواژه های هدف خود را تهیه کردید.

افزایش بازدید سایت باعث می‌شود که در میان رقبا در موتور جستجوی گوگل، سایت شما در نتایج اولیه نمایش داده شود. با انجام این کار، زمانی که افراد درباره موضوعات حوزه کسب و کار شما سرچ می‌کنند، سایت شما در سایت‌های اولیه نمایش داده می‌شود و احتمال این که آن‌ها روی سایت شما کلیک کنند، بسیار بالاست. تعیین بازارهدف و شناخت کامل مشتریان کسب و کار کارفرما یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در پیاده‌سازی استراتژی سئو است. یک سایت زمانی برای کاربر جذاب و محبوب است که بتواند نیاز وی را برطرف کند. رسیدن به این مهم، تنها در صورتی امکان پذیر است که استراتژی سئو و بازاریابی محتوا بر اساس شناخت مشتریان کسب و کار کارفرما پیاده سازی شده باشد.

راه دیگر نگاه کردن به آن این است که مهم است که رقابت را دنبال کنید و کسب و کار خود را در پاسخ به آن بهبود بخشید، اما نباید اجازه دهید نگرانی در مورد کارهایی که دیگران انجام می دهند بر استراتژی شما تسلط یابد. این تجزیه و تحلیل به شما ایده می دهد که چگونه می توانید استراتژی خود را برای مقابله با نقاط قوت آنها و استفاده از نقاط ضعف آنها تطبیق دهید. بنابراین، این ویژگی در ابزار تجزیه و تحلیل Inlinks SERP که برروی 10 نتیجه ابتدایی گوگل تمرکز دارد، قابل توجه است. این نرم افزار بررسی سئو نسخه پولی دارد که با استفاده از آن به داده ها و ابزارهای بیشتری دسترسی خواهید داشت. ناپ شاپ، به عنوان اولین سایت ارائه‌ دهنده محصولات ناپ کامرس در ایران، به دلیل تجربه و تخصص خود در این حوزه شناخته می‌شود.

این بررسی بهتر است با اولویت‌بندی و از صفحات اصلی‌تر و مهم‌تر مانند صفحه اصلی سایت و صفحه محصولات شروع شود. تحلیل سایت رقبا یکی از مهم‌ترین مراحل در بهبود استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال است. با استفاده از ابزارهای معرفی‌شده در این مقاله، می‌توانید عملکرد سایت خود را در مقایسه با رقبا بسنجید و بهترین استراتژی‌ها را برای بهبود رتبه‌بندی سایت خود به کار بگیرید. امیدواریم که این مقاله به شما در شناسایی رقبا و استفاده از ابزارهای تحلیل سایت رقبا کمک کرده باشد و بتوانید از آن‌ها به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کنید. با یادگیری کامل و شرکت در یک دوره پیشرفته اسکریمینگ فراگ می‌توانید نه تنها مشکلات فنی سایت خود را شناسایی و برطرف کنید، بلکه با تحلیل دقیق سایت رقبا، استراتژی‌های بهتری برای بهینه‌سازی سئو خود پیاده‌سازی کنید.

آنالیز بک لینک به ارزیابی حجم و کیفیت لینک‌هایی گفته می‌شود که از سایت‌های دیگر به سایت شما ارجاع داده شده است. تحلیل بک لینک‌ باعث می‌شود تشخیص دهید که چگونه این لینک‌ها روی رتبه‌بندی شما در موتورهای جستجو تاثیر می‌گذارند و چه کاری می‌توانید برای بهبود پروفایل بک لینک خود انجام دهید. افزایش نرخ تبدیل به مجموعه اقدامات و فرآیندهای بهینه‌سازی سایت گفته شده که باعث تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری می‌شود. در واقع هرچه این تغییرها، تعداد کاربر بیشتری را به خریدار تبدیل کند، سایت موفق‌تری خواهید داشت. برای نمونه اگر یک سایت فروشگاهی را مدیریت می‌کنید، تعداد افرادی که پروسه خرید را کامل می‌کنند برای شما اهمیت دارد. آنالیز سایت و ایجاد برخی تغییرات در آن، می‌تواند با هدف افزایش نرخ تبدیل انجام شود.

Ahrefs به شما این امکان را می‌دهد تا بک‌لینک‌های رقبا را به‌دقت تحلیل کنید. شما می‌توانید بفهمید که رقبا چگونه و از کجا بک‌لینک دریافت می‌کنند و از این اطلاعات برای بهبود استراتژی‌های لینک‌سازی خود استفاده کنید. این ابزار همچنین به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی پرکاربردی که رقبا از آن‌ها برای جذب ترافیک استفاده می‌کنند را شناسایی کنید و با استفاده از آن‌ها، رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو مثل گوگل بهتر کنید. تعدادی ابزار های سئو وجود دارد که می تواند در بک لینک های رقبا، کلمات کلیدی، معرفی ها و موارد دیگر جستجو کند.اگر در SEO تازه وارد نیستید، با یک ابزار رایگان مانند SEMRush شروع کنید. URL وب سایت رقبایتان را وارد کنید و متوجه می شوید که کلمات کلیدی که باعث ایجاد ترافیک ارگانیک (ترافیک از موتورهای جستجو) به سایت آنها می شوند (نسخه رایگان SEMRush تعداد محدودی جستجو و نتیجه دارد، اما راهی عالی برای شروع کار است). SpyFu یکی از ابزارهای کارآمد برای تحلیل سایت رقبا است که به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال آن‌ها را شناسایی و از آن‌ها بهره‌برداری کنید.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/